شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ساعت ۰۲:۰۳

انقلاب اسلامی بیعت با رسول الله بود

رحلت حضرت امام-14خرداد1400: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است. کاری که خدای متعال توسط حضرت امام انجام داد، همان کاری بود که توسط پیغمبراکرم انجام داد. هوالذی أَیَّدَکَ بِنَصرِهِ وَبِالمُؤمِنینَ. خداوند هم خودش انقلاب را یاری کرد، هم بوسیله همراهی مومنین. امروز رهبرانقلاب از مومنین طلب یاری کردند در میدان تبلیغ و روشنگری برای انتخابات.

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمت الله علیه جمعه 14 خرداد 1400 با حضور هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

اشتباهات گذشته با انتخابات پرشور و درست جبران می شود

رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَی اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین. این قیامی که حضرت امام شکل داد، ادامه دارد، و یارانی که دور حضرت امام گرد آمده و سپس پشت سر رهبرمعظم انقلاب ایستاده اند مثل امت صدر اسلام از مبارزه خسته نمیشوند. آیت الله اشرفی اصفهانی نقل میکند در زمان مبارزات انقلاب در رویایی صادقه حضرت بقیه الله ارواحنا فداه را دیدم که عالم را مدیریت میکنند، و حضرت امام رحمت الله علیه کنار دست ایشان ایستاده اند و در این مدیریت حضرت را همراهی میکنند. و یک منادی این آیه را تلاوت کرد: اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ(انعام 124). فردا نزد آیت الله گلپایگانی رفتم و این رویای صادقه را نقل کردم؛ ایشان گفتند تو مسئولیت مرا در قبال دفاع از حضرت امام چند برابر کردی.

رسالت حضرت امام رحمت الله علیه دعوت به حق بود: یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ. اولین اعلامی رسمیه حضرت امام سال 1323 با این آیه آغاز شد: قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَ فُرَادَی(سبأ 46).

رهبرانقلاب امروز بعد از هشت سال برای چندمین بار تأکید کردند که فضای مجازی ولنگار است. هیچ کشوری که به فکر سلامت خودش باشد انقدر فضا را باز نمیگذارد که هر رهزنی افکار جوانان و آحاد ملت را منحرف کند. این میشود که عده ای به اصل انقلاب تردید میکنند. حضرت امام رحمت الله علیه فرمود شرکت نکردن در انتخابات گناه است. جبران آنچه که گذشت را باید با یک انتخابات پرشور و در عین حال درست انجام داد.

 

مشارکت مردم در امور جامعه جزو حقوق خداست، علاوه بر اینکه جزو حقوق مردم هم هست

سفیر فرانسه اخیرا میگوید در انتخابات 1400 باید مراقبت کنیم کاندید مدنظر ما رأی بیاورد، نه انقلابی ها. چون در این صورت همان اتفاقی که در فضای دفاعی کشور افتاد و ایران تبدیل به یک امپراطوری در منطقه و جهان شد، همان اتفاق در حوزه اقتصادی می افتد. میگوید اگر رییس جمهوری انقلابی انتخاب شود کارخانه ها راه می افتند، مشکل اشتغال حل میشود، شکاف طبقاتی و فقر برطرف میشود، و در این صورت ایران قدرتی پیدا میکند که تبدیل به یک رقیب جدی برای اروپا میشود. بعد عده ای میگویند بخاطر مشکلات موجود در انتخابات شرکت نمیکنیم.

رهبرانقلاب امروز به حق انتخاب و مسئولیت آن اشاره کردند. این توصیه موکد امیرالمومنین و ائمه هدی علیهم السلام بوده است. تعاون و همکاری مردم و مشارکت در امور جامعه و تثبیت حاکمیت اسلامی جزو حقوق خداست، علاوه بر اینکه جزو حقوق مردم هم هست. حرف جدیدی که حضرت امام رحمت الله علیه پدید آورد بنام مردم سالاری دینی، یعنی اعتقاد توأمان به اسلام و مردم، امری بی بدیل بود. ما با انقلاب اسلامی به اصل اسلام برگشتیم: هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِ(توبه 33). هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِينَ(انفال 62). برای تثبیت این حاکمیت دو نصرت از طرف خدا هست: اول نصرت مستقیم خود خدا، و دیگر نصرت مومنین. مومنین عقب نشستند که 1400 سال است داغدار زخم هجرت امام زمانیم. اهل حق و علما باید در میدان باشند. دانایان جامعه باید احقاق حق و ابطال باطل کنند، و مومنین و قاطبه مردم هم وظیفه و مسئولیت دارند. در کنار مسئولین و نخبگان و علما، مردم و مومنین هم نقش بسیار برجسته ای دارند.

رهبرانقلاب امروز گفتند بزرگترین ابتکاری که حضرت امام رحمت الله علیه در آخرالزمان به رخ عالمیان کشیدند و از متن معارف عمیق اسلامی برآمده، جمهوری اسلامی بود. هم جمهوریت و هم اسلامیت؛ هم حاکمیت خدا و هم مشارکت مردم در اجرای این حاکمیت در جامعه. حاکمیت خدا در ضوابط و دستورات و احکام، و هم نقش مردم در سازمان دادن عناصر حاکمیتی. انتخابات به این دلیل یک فریضه است.

 

مشکل اقتصاد ما نداشتن مدیری همچون قاسم سلیمانی است

امروز جامعه بشری چطور میتواند از دست حاکمیت یهود نجات پیدا کند؟ تصمیم میگیرند که چند میلیارد انسان را بکُشند. بیل گیتس میگیود ما 15 درصد مردم دنیا را خواهم کشت؛ هم بوسیله میکروب کوید 19 و هم با واکسن، بصورت تدریجی. صریحا میگویند ما باید تعیین کنم زاد و ولد در دنیا باشد یا نباشد! اعتقادات و افکار مردم دنیا که جای خود، در مورد زاد و ولد مردم و حق حیات مردم هم تصمیم میگیرند!

امیرالمومنین علیه السلام به تنهایی نتوانست کار را پیش ببرد. امام وقتی اطاعت نشود و همراه نداشته باشد، نمیتواند کار را پیش ببرد. رهبرانقلاب در جلسه با نمایندگان گفتند کسانیکه بیان نافذی دارند با مردم صحبت کنند تا در انتخابات شرکت کند. امروز این وظیفه را به تک تک آحاد مردم گوشزد کردند. فضای مجازی تحت مدیریت سرورهای آمریکایی و یهودی است، فضای حقیقی را رها نکنید؛ با مردم ارتباط داشته باشید. تَزَاوَرُوا وَ تَلَاقَوْا وَ تَذَاکَرُوا وَ أَحْیُوا أَمْرَنَا. این سفارش امام صادق علیه السلام است. اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا إِخْوَةً بَرَرَةً مُتَحَابِّینَ فِی اللَّهِ مُتَوَاصِلِینَ مُتَرَاحِمِینَ. با هم متحد و منسجم شویم. محصول ولایت این اتحاد و تألیف قلوب است: وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا(آل عمران 103). نگوییم دیگران به ما ارتباطی ندارند. دشمن را ببینید چطور برای منحرف کردن جوانان ما کار میکند.

سالهاست سیاست نداران ما طوری عمل میکنند و سخن میگیوند که باعث تردید بین مردم شده. در مسئله موشکی میگفتند ما نیازی به موشک نداریم. امروز در مسئله فلسطین و غزه نقش موشک و اهمیت این توان دفاعی برای ما روشن شد. قبل از انتخابات اسراییل رسما تهدید به حمله به ایران کرد، تا عده ای در داخل بترسند و این ترس را به جان مردم بیندازند. اما جنگ غزه و شکست اسراییل این نقشه را نقش بر آب کرد. در انتخابات قبل که ترامپ روی کار بود، مردم را از جنگ و حمله آمریکا ترساندند. این انتخابات که دموکراتها روی کار بودند، این بار اسراییل خودش مستقیم تهدید به حمله کرد، برای ایجاد دوگانگی همیشگی جنگ و صلح بین مردم. اگر توان نظامی این جامعه به دستور رهبرانقلاب بالا نمیرفت، امروز با چه وضعیتی مواجه بودیم. در حوزه های اقتصادی و مدیریت داخلی هم اگر ما قاسم سلیمانی ها داشتیم، وضعیت ما اینطور نبود.

 

انقلاب اسلامی بیعت با رسول الله بود

ولایت فقیه همان ولایت رسول الله صلی الله علیه و آله است. کاری که خدای متعال توسط حضرت امام رحمت الله علیه انجام داد، همان کاری بود که توسط پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله انجام داد. أَيَّدَكَ بِنَصرِهِ وَبِالمُؤمِنينَ. خداوند هم خودش انقلاب را یاری کرد، هم بوسیله همراهی مومنین. امروز رهبرانقلاب از مومنین طلب یاری کردند در میدان تبلیغ و روشنگری. وقتی ولایت فقیه فرامین خدا و ائمه هدی را در جامعه جاری میکند، این همان دعوت به لبیک به رسول الله صلی الله علیه و آله است. اطاعت از او اطاعت از رسول الله صلی الله علیه و آله است.

حضرت امام رحمت الله علیه گفتند ما میخواهیم انقلابی شکل دهیم که مورد خطاب این آیه قرار بگیریم: إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ(فتح 10). ابتکار حضرت امام رحمت الله علیه این بود که احکام اسلام را در متن جامعه به جریان انداخت. اگر برخی مسئولین احکام اسلام را نادیده گرفتند، حقوق مردم و مستضعفین را نادیده گرفتند، در برابر دشمن اظهار عجز کردند، مشکل از ماست نه از اسلام و انقلاب.

حضرت امام رحمت الله علیه فرمود انقلاب مردم ایران سرآغاز انقلاب جهانی اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است. از حضرت امام رحمت الله علیه در نجف پرسیدند آیا قیام شما زمینه ساز ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه میشود؟ حضرت امام رحمت الله علیه پاسخ دادند این انقلاب خود ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه است. اگر اراده حضرت بقیه الله ارواحنا فداه نبود این انقلاب پیروز نمیشد، و چهل سال ماندگار نمی ماند. از بزرگترها بپرسید قبل از انقلاب وضعیت کشور چطور بود. ساواک در کشور چه میکرد. فقر و فحشا و فساد در چه وضعیتی بود.

إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ. کسانیکه با پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بیعت میکنند با خدا بیعت کرده اند. انقلاب ما در راستای این بیعت بود. ما با حضرت امام رحمت الله علیه پیمان نبستیم، بلکه با خدا پیمان بستیم. انقلاب اسلامی دست بیعت ما با خداست. بعد از این آیه خداوند در خصوص عواقب عهدشکنی سخن میگوید. اگر ما عهدمان را با این انقلاب بشکنیم، با امت صدر اسلام تفاوتی نداریم. همینقدر که در این انتخابات کسی نمیگوید به من رأی بدهید تا با آمریکا مذاکره کنم، رشد سیاسی جامعه را نشان میدهد.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است