شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ساعت ۲۱:۲۱

نیاز امروز ما امثال حضرت حمزه پای امر ولایت است

شهادت حضرت حمزه-۸ خرداد ۱۴۰۰: کسیکه میخواهد مسئول جامعه اسلامی شود باید با ولایت تجدید بیعت کند که در آن میدان استقامت داشته باشد. همانطور که مرد میدان پیغمبر صلی الله علیه وآله، حضرت حمزه قبل از جنگ بدر تجدید بیعت کرد. مسئله امروز ما داشتن کسانی مثل حضرت حمزه پای امر ولایت است. چقدر ببینیم انقلابی ها کار را زمین میگذارند، یا خسته میشوند، یا منحرف میشوند؟

مراسم سالگرد شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء جمعه 7 خرداد 1400 با مشارکت هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام و پایگاه بسیج امیرالمومنین علیه السلام در مسجد امیرالمومنین علیه السلام واقع در خیابان شهیدان فاطمی برگزار شد.

حضرت حمزه اسطوره ای به تمام معنا

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا(احزاب 23). آیات و روایات متعددی راجع به شخصیت و مدح و منقبت حضرت حمزه و جعفر طیار داریم، که قابل تأمل است. توجه به شخصیت این دو بزرگوار در جامعه اسلامی هم از جهت سیاسی و هم اعتقادی و حتی امنیتی و نظامی حائز اهمیت است. خدای متعال با حضرت حمزه حجت را بر مسلمین تمام کرده. ارادت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله به عموی بزرگوارشان کم نظیر است. وَ عَلي قائمة الْعَرش مَکْتُوب؛ حمزة اَسَد اللّه وَ اَسَد رسوله و سيّد الشهداء. بر قائمه عرش خدا این جمله راجع به حضرت حمزه نقش بسته! حمزه ابتدا اسدالله است بعد اسد رسوله. امیرالمومنین علیه السلام فرمود وقتی در جنگها کار بر ما سخت میشد، ما به رسول خدا صلی الله علیه و آله پناه می بردیم. مقام حضرت حمزه را ببینید، که میفرماید اسد رسوله.

حضرت حمزه یک اسطوره به تمام معناست برای جوانان ما. بدون الگو و اسطوره نمیتوان فرزندان را تربیت کرد. وزیر حقیر امور خارجه ما با تأسفی میگفت مردم ما دنبال قهرمانانند. این را یک اشکال و ایراد می بیند. شما وقتی حضرت حمزه را بعنوان یک اسطوره و قهرمان دینی برجسته نکنید، بعنوان یک فرمانده میدان معرفی نکنید، انسان حقیری مثل این شخص فکر و ایده ای را در دانشگاهها القا میکند و میگوید «سیاست خارجه ما چهار اشکال اساسی دارد، یک اشکال این است که نگاه ما برد و باختی است. چه لزومی دارد ما از آمریکا ببریم؛ بگذاریم هردو ببریم». پس چرا خدای متعال به لشکر حق وعده پیروزی میدهد؟ میفرماید من شما را در غلبه بر کفار یاری میکنم. کسیکه از جوانی حدود چهل سال در دستگاه دیپلماسی ما مسئولیت دارد، چنین تفکری دارد. رهبرانقلاب گفتند کسیکه آنطرف میز نشسته دشمن ماست. برد برد با دشمن چه معنایی دارد؟ برد و باختی نگاه نکنیم؟!

آقای ظریف یک اشکال دیگر سیاست خارجی ما را اینگونه عنوان میکند که «ما اهل گفتگو نیستیم، اهل مجادله ایم». شما ظلم را نمی فهمید، یا معنای دشمنی را نمیدانید؟ رهبرانقلاب دیروز در دیدار با نمایندگان مجلس شفاف و روشن صحبت کردند. جریان اصلاحات قبل از انتخابات موج را بسمت دوگانگی میدان و دیپلماسی برد و حتی چهره شهید سلیمانی را تخریب کرد. خواستند انتخابات را روی موج این دوگانگی کاذب پیش ببرند. رهبرانقلاب دیروز صریح گفتند مسئله کشور ما سیاست خارجی و فضای مجازی نیست، مسئله بیکاری مفرط و فقر است. مسئله ما مافیای سیاسی نسبت به واردات بی رویه است.

 

توجه دادن رهبرانقلاب به مافیای سیاسی واردات

رهبرانقلاب از عنوان مافیای سیاسی استفاده کردند. این عنوان بار معنایی دارد؛ یک قدرت پنهان برای واردات بی رویه وجود دارد. یک مافیای سیاسی که جنگ اقتصادی را به نفع دشمن ما تمام میکند. مسئله اشتباه چند مسئول دولتی یا رئیس دولت نیست. یک قدرت وجود دارد، یک دولت پنهان وجود دارد، برای ضربه زدن به اقتصاد و تولید و معیشت کشور. استفاده این عنوان توسط رهبرانقلاب قابل توجه است. مردم باید مطمئن شوند کسیکه که کاندید ریاست جمهوری میشود، میتواند با این مافیا مبارزه کند. مسئولیت تمام قوا در این زمینه سنگین است. کل نظام باید وارد شود تا این مافیای قدرت را شناسایی کند و از بین ببرد.

رییس جمهور اخیرا گفت کاندیداها تکلیفشان را در خصوص فضای مجازی و سیاست خارجی تعیین کنند. مذاکرات وین را برجسته میکنند. کسانیکه هشت سال با مذاکره نتوانستند مشکل تحریم را حل کنند، در این یک ماه میتوانند حل کنند؟! میگوید «من بعنوان رییس دولت به شما میگویم که کمر تحریمها شکسته شده»! ما در این هشت سال دیدیم بیل به کمر کسی خورده که مدیریت دولت را بعهده داشته، که هیچ تکانی نخورده!

رهبرانقلاب تکلیف مناظرات را روشن کردند. فضا نباید بسمت این دوگانگی کاذب برود. کاندیدها مراقب باشند در میدان طرف مقابل بازی نکنند. طرف مقابل برای مناظرات برنامه و سناریو دارد. مناظرات در حضور مردم برای انتخابات تأثیر زیادی دارد. نیروهای انقلابی مراقب باشند اگر به قدرت رسیدند، ثابت قدم در راه انقلاب بمانند. مثل احمدی نژاد نشوند. رهبرانقلاب این هشدار را دادند. از ثبات قدم سخن گفتند.

 

در مناظرات مسائل حقیقی مردم مطرح شود

رهبرانقلاب گفتند در مناظرات باید مسئله مردم طرح شود. کاندیدها مراقب چرب زبانی طایفه دیپلماسی باشند. در میدان انحرافی آنها بازی نکنند. خط اصلی را از رهبرانقلاب بگیرند. مشکل بیکاری، اشتغال، فقر، تبعیض، مافیای اقتصادی را دنبال کنند. شانزده سال راجع به مذاکرات حرف زدید، کافیست. برجام مسئله ما نیست. ملتی را وادار کردید که شب و روز بگوید انرژی هسته ای حق مسلم ماست. این شعار از کجا انقدر فراگیر شد؟ این شعار هدایت شده بود. چون وقتی میگوید انرژی هسته ای حق ماست، به دولت حق میدهیم که مسائل دیگر را کنار بگذارد و فقط به مذاکرات هسته ای بپردازد؛ آن هم از راه موردنظر خودش. رهبرانقلاب همان زمان گفتند مسئله هسته ای یکی از مسائل ماست. مسئله تورم و اقتصاد و اشتغال و واردات و تولید زمین ماند. مگر صد سال پیش آمریکا و انگلیس چه وضعیتی برای کشور و اقتصاد و کشاورزی ما بوجود آوردند؟ خاندان قاجار و پهلوی با اقتصاد کشور چه کردند؟ یک مملکت را نابود کردند. این خاموشی های مفرط قبل از تابستان برای چیست؟ نکند اینها ارتباط پیدا میکند به تعهد پاریس در سال 94؟!

تاجزاده برخی اوقات حرفهای خوبی میزند! گفت «ما مشکلمان با آقای جنتی این است که دینش را به دنیایش نمیفروشد. اصلا مگر میشود کسی در چنین جایگاه حقوقی دینش را به دنیا نفروشد؟ باید کسی در این جایگاه باشد که اهل معامله باشد، نه اینکه پاک دست باشد». فسقشان را آشکار میکنند. وای بحال کسیکه فریب امثال تاجزاده را بخورد. میگوید مردان حکومت نباید پاک دست باشند. انسان یاد کربلا می افتد. امام حسین علیه السلام فرمود: إنّ هذهِ الدُّنيا قَد تَغَيَّرَت و تَنَكَّرَت، و أدبَرَ مَعروفُها. معروف تبدیل میشود به منکر. یک مسلمان در این 45 حزب و گروه طیف اصلاحات نیست که به این سخنان اعتراض کند، بگوید ما مسلمانیم!

کاندیدها در مناظرات جدل بی پایه و اساس نکنند. حضور حداکثری در انتخابات منوط به پایبندی کاندیدهای انقلابی به منویات رهبرانقلاب در خصوص توجه به اولویتهای حقیقی جامعه است. مافیای سیاسی را فراموش نکنید. مافیای سیاسی که برای غلبه بر جبهه حق امروز میدان اقتصاد را برگزیده. این مافیا کیست و چیست؟ تاجزاده چهره روی پرده و مهره سوخته است. دستهای پشت پرده را باید جست. مردم انتظار دارند مسئله اقتصاد و معیشت و تولید حل شود.

 

شورای نگهبان بدون ملاحظات به مرّ قانون عمل کرد

خدای متعال راجع به حضرت حمزه میفرماید: وَهُدُوا إِلَى الطَّيِّبِ مِنَ الْقَوْلِ وَهُدُوا إِلَى صِرَاطِ الْحَمِيدِ(حج 24). حضرت حمزه هدایت شده بسمت پاک ترین کلام است. بفرموده رهبرانقلاب برخی لجن پراکنی میکنند. مرد میدان ما حمزه است. کلمات سیدالشهدا را مرور کنید. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله قبل از جنگ بدر به امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت حمزه فرمود: باید شهادت هایی را بگویید؛ باید بیعت تازه کنید. حضرت حمزه پاسخ داد: فَقَالَ حَمْزَةُ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي عَلَى مَا نُبَايِعُ أَ لَيْسَ قَدْ بَايَعْنَا ؟! ما قبلا بیعت کرده ایم. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله فرمود: فَقَالَ يَا أَسَدَ اللَّهِ وَ أَسَدَ رَسُولِهِ تُبَايِعُ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ بِالْوَفَاءِ وَ الِاسْتِقَامَةِ. این بیعت برای وفا و استقامت است. انقلابی ها در میدان مبارزه باید تجدید بیعت کنند با ولایت.

همانطور که ما باید به «اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله» شهادت دهیم، شرط ایمان مسلمین این است که شهادت بدهند به اینکه «اشهد ان حمزه اسدالله و اسد رسوله و سیدالشهدا». جایگاه حضرت حمزه این است. خیلی ها حتی حضرت حمزه را درست نمی شناسند. خود حضرت حمزه هم همین شهادت را هنگام ایمان آوردنش داد. اما هنگام جنگ بدر باز پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله بیعت جدید از ایشان میگیرند؛ بیعت وفا و استقامت. اگر وسط میدان جنگ تردید کنید، کافر شده اید! بعد پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله این آیه را تلاوت کردند: إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ(فتح 10). قبل از مبارزه باید تجدید بیعت کرد.

رهبرانقلاب گفتند شورای نگهبان رد صلاحیت نمیکند، احراز صلاحیت میکند. یعنی ما در شورای نگهبان به حداقل ها اکتفا میکنیم. بعد همین حداقل را دلیل بر دیکتاتوری حکومت اسلامی می آورند! شما طعم حکومت اسلامی را نچشیده اید. بگذارید امام زمان ارواحنا فداه تشریف بیاورند. شورای نگهبان یک حداقلِ حداقل است. کجای عالم سیستم نظارتی اش انقدر تخفیف دارد؟! همه کشورهای دنیا این سیستم نظارتی و فیلترینگ را دارند.

این همه سال علیه شورای نگهبان حرف زدند، مردم دنبالشان نرفتند. حتی مردم به شورای نگهبان ایراد گرفتند که چرا در دوره قبل ریاست جمهوری کاندیدی را تأیید صلاحیت کردید که انقدر مشکلات دارد، دو تابعیتی است، و سوابق امنیتی دارد. همین مطالبه مردمی باعث شد شورای نگهبان این دوره محکمتر وارد شود. شورای نگهبان واقعا به مرّ قانون عمل کرد. خیلی مصلحت ها را ملاحظه نکرد. جامعه ما شعور سیاسی اش بالا رفته. وقتی شعور و بصیرت بالا میرود، مصلحت اندیشی ها کم میشود. سطح شعور سیاسی مردم بالا آمده. این حرکت شورای نگهبان یکی از بهترین اقدامات برای حضور حداکثری مردم پای صندوقهای رأی است. مردم وقتی ببینند یک عده ای بخاطر آنها همه ملاحظات را کنار بگذارند، مردم هم حمایت میکنند.

 

ناخرسندی برخی از خرسندی رهبرانقلاب از مجلس!

پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله به حضرت حمزه فرمود: تُبَايِعُ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ بِالْوَفَاءِ وَ الِاسْتِقَامَةِ لِابْنِ أَخِيكَ إِذَنْ تَسْتَكْمِلَ الْإِيمَانَ. باید بیعت مجدد وفا و استقامت کنی تا ایمانت کامل شود. حضرت حمزه پاسخ داد: قَالَ نَعَمْ سَمْعاً وَ طَاعَة. چشم بیعت مجدد میکنم، تا ایمانم تکمیل شود.

اگر گفتیم الشَّريعَةُ سُلطان، بنا شد اسلام حکومت کند، این ضمانت اجرا میخواهد. ضمانت اجرا این است که کسیکه میخواهد مسئول شود باید تجدید بیعت کند. تجدید بیعت با ولایت کند که در آن میدان استقامت داشته باشد. چرا باید حضرت حمزه الگوی ما باشد؟ مسئله امروز ما داشتن کسانی مثل حضرت حمزه پای امر ولایت است. انقلابی های ما باید خالص شوند تا به کار امام زمان ارواحنا فداه بیایند. چقدر باید ببینیم انقلابی ها وسط میدان کار را زمین میگذارند، یا خسته میشوند، یا منحرف میشوند؟ انقلابی ها باید پای امر ولایت بیعت مجدد کنند.

برخی انقلابی های پرمدعا که تا همین چند وقت پیش مجلس فعلی را تخریب میکردند، بعد از صحبت دیروز رهبرانقلاب راجع به عملکرد مجلس، گویا نارحتند! رهبرانقلاب گفتند مجلس پرتوان، پرکار، متعهد، مجلس عزیز. مجلس در همین یک سال فعالیت تأییدیه اش را از رهبرانقلاب گرفت. رهبرانقلاب از عملکرد یکساله مجلس ابراز خرسندی کردند. برخی حزب اللهی ها از این خرسندی ناراحتند! اینها قلبشان سیاه است! قلبشان امر ولایت را تصدیق نمیکند. فکر میکنند بیشتر از رهبرانقلاب می فهمند! فاصله هست بین برخی حزب اللهی های ما با ولایت. ما باید این مسائل را حل کنیم تا به کار امام زمان ارواحنا فداه بیاییم. حمزه باشیم برای اماممان.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است