یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ساعت ۰۱:۴۲

حزب اللهی ها، تنگه احد را خالی نکنید!

جلسه اول اردوی مشهدمقدس - عیدفطر ۱۴۰۰: اولین بار است که یک کاندید صریحا دم از مخالفت با ولایت فقیه می زند. مهم نیست تاجزاده ردصلاحیت شود یا نه؛ مهم این است که از این تریبون رسمی استفاده کرد برای مخالفت صریح با ولایت فقیه. این طرف مسئله انقلابی ها رهبرانقلاب نیست؛ دعوا بر سر کاندیدهاست. الان ولایت را میتوان زد؛ تنگه احد خالی است!

جلسه اول اردوی مشهد مقدس عید فطر هیئت محبین اهلبیت(ع) جمعه 24 اردیبهشت 1400 با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حسینیه سادات رضوی مشهد مقدس با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

تیشه به ریشه نظام با انتخابات!

این اولین بار در جمهوری اسلامی است که کسیکه ثبت نام میکند برای ریاست جمهوری، در تریبون رسمی بگوید «من آمده ام رئیس جمهور شوم برای اینکه چیزی بنام ولایت فقیه که یک خطای بزرگ و اشتباه است را بردارم و با آن مخالفت کنم! برای اینکه راه نظام که راه غلطی است را عوض کنم. و این حرف من نیست، حرف ملت است». در تریبون رسمی نظام جمهوری اسلامی این حرف را میگوید.

دیگر مهم نیست تاجزاده ردصلاحیت شود یا نه. مهم این است که از این تریبون رسمی استفاده کرد برای مخالفت صریح و تضعیف ولایت فقیه. با انتخاباتی که عامل تقویت نظام است، تیشه به ریشه نظام بزند. نه خاتمی این کار را کرد، نه هاشمی، و نه دیگران. کسیکه هنوز صلاحیتش تأیید نشده، مستقیم علیه رهبری و نظام حرف میزند. حرف از قانون هم میزند. تو با این حرف قانون اساسی را نابود کردی!

چه مجموعه هایی در بین مردم مراقب ذهنیت مردم راجع به ولایت هستند؟ و مراقب هستند که نکند مردم نسبت به ولایت باورشان از بین برود. شبهه های زیادی بین مردم هست. کار اصلی هیئت این است. برای اینکه گفتمان ولایت در جامعه جا بیفتد، و سپس امر ولایت در جهان محقق شود، هیئت های مذهبی باید فعالیت داشته باشند.

 

همه هستی مان را هم فدای اهلبیت کنیم کم است

مأموریت اصلی هیئت در درجه اول تبیین امر ولایت در جهان است؛ و سپس روشنگری بین مردم برای تحقق امر ولایت. ترجمه های دیگر از هیئت یا اشتباه است یا ناقص. امام صادق علیه السلام فرمود: اِتَّقُوا اَللَّهَ وَ كُونُوا إِخْوَةً بَرَرَةً مُتَحَابِّينَ فِي اَللَّهِ مُتَوَاصِلِينَ مُتَرَاحِمِينَ تَزَاوَرُوا وَ تَلاَقَوْا وَ تَذَاكَرُوا أَمْرَنَا وَ أَحْيُوهُ. رسالت اصلی هیئت امام جامعه است. ما هیئت میرویم برای اینکه امر امام زمان ارواحنا فداه را در جهان اجرا کنیم. هرموقع این مأموریت را انجام دادیم، بعد میتوانیم سراغ زندگیمان برویم و به کارهای خودمان برسیم. تا رسیدن به این نقطه، باید از زندگیمان هم برای پیش بردن این امر خرج کنیم.

بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي وَ أَهْلِي وَ مَالِي وَ أُسْرَتِي. ما باید پدر و مادرمان را هم فدای امر ولایت کنیم. عزیزتر از پدر و مادر هم مگر داریم؟ این را هم باید فدای امر اهلبیت کنیم. جان و مال و خانواده مان را هم باید در این راه فدا کنیم.

ائمه از خودشان سخنی نمی گویند. این بیان و خواسته الهی است. لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ(توبه 128). ما با ائمه ای روبرو هستیم که قبل از این که به این دنیا بیاییم، جان و مال و زندگی شان را فدای دین ما کرده اند. قبل از اینکه ما زندگی مان را فدای ائمه کنیم، ائمه همه اینها را فدای ما کرده اند. جان ما کجا و جان ائمه کجا؟ خانواده ما کجا خانواده ائمه کجا؟ اگر هزار بار زندگی کنیم و در این راه همه هستی مان را فدا کنیم، هیچ کاری نکرده ایم.

 

توفیق خادمی منتی است بر ما

اهلبیت علیهم السلام طعمی به زندگی و مال ما ندارند. به زندگی و مال ما برکت هم میدهند. حواسمان باشد که حواس صاحب این پرچم به کار ما هست؛ زیر منت ما نمی ماند! اگر برای اهلبیت یک قدم برداریم، صد قدم برای ما برمیدارند. خیلی از این قدمها را ما در این دنیا ما متوجه نمیشویم. بعد از مرگ چشم ما تازه باز میشود. آنوقت متوجه میشویم ائمه برای ما چه کرده اند. اثر این خادمی را در زندگی ابدی مان می بینیم و می فهمیم. برابر هر قدمی که در هیئت برمیداریم، خدا انقدر برای ما قدم برمیدارد، که شرمنده خدا میشویم! آرزو میکنیم کاش دوباره به دنیا برگردیم، و هیچ کار دیگری در دنیا نداشته باشیم مگر خادمی اهلبیت.

با هیئت و اهلبیت مثل اهل دنیا معامله نکنیم. حساب و کتاب خادمی هیئت با حساب این دنیا قابل محاسبه نیست. همینکه ائمه امام ما شده اند منتی بر سر ماست؛ و منت بالاتر این است که ما توفیق پیدا کرده ایم قدمی برای امر اهلبیت برداریم.

تمام دعوای امروز دنیا بر سر حق امام زمان ارواحنا فداه است. مشکل ما با آمریکا و اسراییل چیست؟ آمریکا خودش میگوید مشکل ما با اسلام علی (علیه السلام) است. باور کنید تمام مشکل اسراییل با نوار غزه این است، که میگوید اینها چه اهل تسننی هستند که بچه هایشان را امام حسینی بار می آورند؟! میخواهند مردم دنیا نفهمند امام زمان اروحنا فداه چکاره است.

 

هدایت دلهای مردم به ولایت، نصرت خدا به ائمه

فرمود مَثَل امام مَثَل کعبه است؛ مردم باید دور امام جمع شوند. امام وظیفه ندارد دنبال مردم برود. خداوند به امامش فرموده اگر یار داشتی شمشیر بکش. تا یاران امام زمان ارواحنا فداه کامل نشوند، اجازه شمشیر کشیدن ندارد. اما چرا ائمه بیشتر از بقیه برای هدایت مردم و آشنایی مردم با ولایت تلاش کردند و زجر کشیدند؟

فکر نکنید این 24 میلیونی که به روحانی رأی دادند متحول شدند. بله، ناراحتند از اینکه چرا به روحانی رأی دادند اما مشکلاتشان حل نشده. اما ناراحت از این نیستند که چرا به روحانی رأی داده اند. به روحانی رأی دادند برای اینکه جنگ نشود، و زندگی راحت و بی دردسری داشته باشند. به کسی رأی دادند که درد دین ندارد. الان مردم دنبال کسی میگردند که از یک طرف خیلی انقلابی نباشد، چون نمیخواهند سختی انقلابی گری و مبارزه را بکشند. و نه اینکه خیلی واداده غرب و آمریکا نباشد. خیلی از مردم اینگونه فکر میکنند. همه چیز را با راحت و آسایش خودشان می سنجند.

در مقابل برخی مردم با اینکه سختی میکشند، اما در انتخابات شرکت میکنند. درصد اینها زیاد نیست. خیلی مردم حاج قاسم را نمی شناختند، اما در تشییع جنازه اش شرکت کردند. حاج قاسم با حمله دشمن به حرمهای اهلبیت شناخته شد. وقتی حاج قاسم در دل مردم جا دارد، یعنی حتی راحت طلب ها هم میدانند که حق با کسانی است که زندگیشان را فدای دین و امر حق میکنند. در اروپا هم مردم به حاج قاسم احترام میگذارند.

مردم برای کسیکه در راه حق سختی میکشد احترام قائلند، هرچند خودشان راحت طلب باشند. این کار هدایت ولایت است؛ کار امام حسین علیه السلام است. فطرتهای مردم پاک است. وقتی ائمه فراتر از تکلیف خودشان ایثارگرانه برای هدایت مردم تلاش میکنند، خدا هم دلهای مردم را در طول تاریخ بیدار نگه میدارد. این نصرت خداست به ائمه.

 

چقدر از هیئتی ها خود را خرج اهلبیت می کنند؟

آرزوی ائمه هدی علیهم السلام هدایت همه مردم بوده است. در این بین، دنیا و شیطان و هوا و هوس مانع میشوند. وقتی ائمه علیهم السلام برای هدایت امت زجر میکشند، خدای متعال هم ائمه را نصرت میکند، با هدایت دلهای مردم به امر ولایت. وقتی ائمه هدی علیهم السلام با تمام وجود برای تحقق امر خدا در عالم تلاش و مبارزه میکنند، تکلیف ما مشخص است. اگر نخواهیم زندگیمان را خرج دین کنیم، شرمنده اهلبیت میشویم.

نماینده انجمن های اسلامی دانشجویی کشور توی صورت رهبرانقلاب می ایستد و انتقاد میکند و میگوید شما نمایش بازی میکنید! رهبرانقلاب هم پاسخ میدهند این قضاوت از جوانمردی به دور است. ببینید دشمن تا کجا پیش آمده.

ما میخواهیم در مسیر امر ولایت هزینه شویم یا نه؟ چقدر هیئتی های ما حاضرند زندگیشان را برای اهلبیت هزینه کنند؟ گریه کن برای امام حسین علیه السلام زیاد است، اما چقدر از هیئتی ها حاضرند در کنار عزاداری، وارد مسائل روز جامعه شوند و با دشمن امروز اباعبدالله علیه السلام و امام زمان ارواحنا فداه مبارزه کنند؟ رسما منبری ها و مداحان میگویند انقلاب و شهدا به ما ارتباطی ندارد.

 

حزب اللهی ها، تنگه احد را خالی نکنید!

کاندید ریاست جمهوری یقه خدا را گرفته و میگوید ولایت مطلقه فقیه غلط است! از طرف یک ملت هم حرف میزند. فکر فردایش را هم کرده؛ گفت ما اهل اغتشاش و دعوا نیستیم. یعنی ما مثل دنبال فتنه 88 دنبال اغتشاش نیستیم. برای اهلبیتی ها قدرت نمایی میکند! این اصلا نمیخواهد رییس جمهور شود! سال 88 برای اینکه کف خیابان بگویند مرگ بر اصل ولایت فقیه هزینه دادند؛ موسوی در حصر قرار گرفت. اما امروز تاجزاده همان حرف را در تریبون رسمی میگوید، و کسی هم حرفی به او نمیزند و کاری با او ندارد.

همین که در یک تریبون رسمی یک کاندید ولایت فقیه را زیر سوال ببرد، دشمن کارش را کرده. در انتخابات بعدی خیلی اتفاقات دیگر میتواند بیفتند. برای این متنی که تاجزاده خواند، ساعت ها کار کرده اند. بزن در رو! میدانند اتفاقی نخواهد افتاد. الان در جبهه انقلابی های ما رهبرانقلاب مسئله نیست؛ دعوا بر سر کاندیدهاست. الان ولایت را میتوان زد؛ تنگه احد خالی است!

فلسفه خادمی این است که ما آمده ایم فدا شویم تا امام زمان ارواحنا فده حکومت کند. خودمان را برای فدا شدن آماده کنیم. هرچه داریم در این راه فدا کنیم، برای تحقق امر ولایت در جامعه. پشت پرده جلسات هیئت حقیقتی وجود دارد، که شهدا هم در آن عالم بدنبال خادمی و کار برای هیئت هستند. باید سعی کنیم این حقیقت پشت پرده را درک کنیم.

 

اهمیت زیارت قبور ائمه

امام صادق علیه السلام فرمود: ذَا انْصَرَفَ الرَّجُلُ مِنْ اِخْوانِكُمْ مِنْ زِيارَتِنا اَوْ زِيارَةِ قُبُورِنا فَاسْتَـقْبِلُوهُ وَ سَلِّمُوا عَلَيْهِ وَ هَنِّئُوهُ بِما وَهَبَ اللّهُ لَهُ فَاِنَّ لَكُمْ مِثْلَ ثَوابِهِ. میفرماید کسی که از زیارت ما ائمه برمیگردد، حتما به استقبالش بروید و به او تبریک و تهنیت بگویید، چون خدا به این زائر خیلی عنایت کرده. این ثواب و اثر زیارت است. زیارت تجدید میثاق است؛ برای تجدید میثاق که نباید مزد گرفت! اما خدا را ببینید برای زائر ائمه سنگ تمام میگذارد.

این اثر یک زیارت است؛ حال اگر برای جلسات اهلبیت تلاش کردیم، خدا برای ما چه قدمهایی برخواهد داشت؟ باید از این دنیا برویم تا این حقیقت را بفهمیم؛ اما لااقل باور کنیم که این سخن امام صادق علیه السلام حقیقت دارد! ارزش خادمی اهلبیت خیلی بالاتر از این است که با حساب و کتابهای مادی بخواهیم آن را ارزشگذاری کنیم.

ما من رجل یزورنا أو یزور قبورنا، إلّا غشیته الرحمة، و غُفِرت له ذنوبه. میفرماید کسی به زیارت ما یا زیارت قبر ما نائل نمیشود، مگر اینکه غرق در رحمت الهی میشود، و گناهانش بخشیده میشود. آلودگی گناهان بر روح و فکر و جسم ما اثر میگذارند، و مانع بندگی ما میشود. بخشیده شدن گناهان یکی از اثرات زیارت است.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است