دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ساعت ۰۰:۵۶

کسیکه حق الله را در نظر نگیرد، حق الناس را هم رعایت نخواهد کرد

جلسه پنجم ماه رمضان ۱۴۰۰: کسیکه حق الله را در نظر نگیرد، یقینا حق الناس را هم در نظر نخواهد گرفت. چون رعایت حق الناس دستور خداست، و رعایت نکردن حق الناس زیر پا گذاشتن دستور خداست. هرجا حق خدا را ندیدیم و تقوا پیشه نکردیم، مطمئن باشیم می بازیم. این قانون خالق هستی و واضع همه معادلات دنیاست! کسی می بَرَد که رضایت خدا را جلب کند.

جلسه پنجم مراسم ماه مبارک رمضان هیئت محبین اهلبیت(ع) یکشنبه 29 فروردین 1400 با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مجتمع یاوران مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قم با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان برگزار شد.

قدرت قوای مقننه و قضاییه باندازه یک درصد قوه مجریه هم نیست!

امیرالمومنین علیه السلام فرمود: إنّ التَّقوى...مَسلَكُها واضِحٌ. وقتی موضع رسمی وزارت خارجه آمریکا این است که «تحریمهای ایران سه دسته است، و ما فقط بر سر یک دسته از تحریمها میتوانیم با ایران وارد مذاکره شویم»، شما بر سر چه چیزی میخواهید دوباره با آمریکا مذاکره کنید؟! وزارت خارجه آمریکا رسما اعلام میکند «ما آمادگی داریم تحریمهای مغایر با برجام را رفع کنیم. تحریمهای زمان ترامپ هم پیچیدگیهایی دارد که فعلا قابل رفع نیست. تحریمهای موشکی و حقوق بشری هم که قانونی است و قابل مذاکره نیست»!

آقای عراقچی میگوید «خبرهای خوشی در راه است. به نظر میرسد تفاهم جدیدی قابل شکل گیری است. به جایی رسیده ایم که بر سر یک متن مشترک میتوانیم به توافق برسیم». شما از کجای موضع وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه و خبر خوش رسیده اید؟! مَسلَكُها واضِحٌ. راه و رسم انسان متقی واضح و روشن است. این دروغگویی ها و دورویی ها راه و رسم تقوا نیست. چه نقطه اشتراکی بین ما و آمریکا وجود دارد، که شما دل خوش به این مذاکرات کرده اید؟ آدمهای بی تقوا پیچیده زندگی میکنند.

برخی در ایام انتخابات پیچیده عمل میکنند. گمان هم میکنند این پیچیده عمل کردن خوب است. بفرموده رهبرانقلاب قدرت قوه مقننه و قوه قضاییه در مجموع باندازه یک درصد قوه مجریه هم نیست! برخی خیلی پیچیده عمل میکنند. پیچیده عمل میکنند، تا بازی را ببرند. با افکار عمومی بازی میکنند. جنگ روانی ایجاد میکنند. کسیکه هیچ توانی نداشت را با جنگ روانی به کرسی نشاندند. حجاریان گفت مردم مثل موم در اختیار ما هستند؛ ما در انتخابات کاری میکنیم تا مردم به آن کسی که ما میخواهیم رأی بدهند. الان هم دارند همین کار را میکنند برای انتخابات پیش رو. پیچیده عمل میکنند. یکی از ویژگیهای منافق رنگ به رنگ شدن است. در هر موقعیت به یک رنگ در می آید. انسان باتقوا راه و رسم زندگی اش واضح و مشخص است.

 

سوءاستفاده احمدی نژاد از تحقیقات سپاه

و سالِكُها رابِحٌ. کسیکه بر اساس تقوا زندگی میکند، برد با اوست. وقتی رییس جمهور آمریکا صریحا میگوید ما با همین مقدار60درصدی غنی سازی شما کاملا مخالفیم، شما چه بهره ای از مذاکره با اینها میخواهید ببرید؟ اصرار پشت اصرار برای مذاکره. خدا به شما اجازه نمیدهد مقابل دشمن کوتاه بیایید: فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ(محمد 35). مقابل کفر نرمش به خرج ندهید؛ این قانون خداست. هر وقت تحریمها را برداشتند، آنگاه میتوان مذاکرات را از سر گرفت.

سالِكُها رابِحٌ. اگر بر محور تقوا رفتار کنی، همیشه برنده ای. اما اگر بر اساس بی تقوایی و دنیاطلبی و راحت طلبی عمل کردی، می بازی. مثل امت صدر اسلام، که حاکمیت دینی را به غیر واگذار کرد. در مقابل جریان کفر و نفاق چیزی بنام برد برد نداریم.

اگر یک جریان سیاسی بخواهد در انتخابات بی تقوایی کند و بر اساس حق عمل نکند، حتما می بازد. حتی اگر به حسب ظاهر در انتخابات پیروز شود، برد نکرده. در دولت نهم و دهم ما این را تجربه کردیم. احمدی نژاد میانه راه منحرف نشد؛ همان چند ماه اول دولت به اوباما بابت پیروزی اش در انتخابات آمریکا تبریک گفت.

از روز اول که در آستانه انتخابات سال 84 تحقیقاتی توسط سپاه انجام شده بود، احمدی نژاد این تحقیقات را برای مطالعه گرفت، و از آن سوء استفاده کرد برای پیروزی در انتخابات، و خود را بعنوان شخصیتی شبیه رجایی جا زد، و مردم هم به او اقبال کردند. چون این تحقیقات سپاه حاکی از این بود که مردم در آن برهه زمانی به شخصیتی همچون شهید رجایی گرایش دارند. این یعنی بی تقوایی. جنگ تحمیلی که شروع شد، تو کجا بودی؟ تا آخر جنگ حتی یک روز سابقه در جبهه نداری. مگر امام جنگ را واجب نکرده بود؟ خود را بجای شهید رجایی جا میزنی؟! وقتی با فریب وارد عرصه شوی، باخته ای. هرکس باشی.

 

کسیکه حق الله را در نظر نگیرد، یقینا حق الناس را هم رعایت نخواهد کرد

هرجا حق خدا را ندیدیم و تقوا پیشه نکردیم و خواسته خدا را در نظر نگرفتیم، مطمئن باشیم می بازیم. این قانون خالق هستی و واضع همه معادلات دنیاست! کسی می بَرَد که رضایت خدا را جلب کند. کسیکه حق الله را در نظر نگیرد، یقینا حق الناس را هم در نظر نخواهد گرفت. چون حق الناس یکی از حقوق خداست. رعایت حق الناس دستور خداست، و رعایت نکردن حق الناس زیر پا گذاشتن دستور خداست.

وَ مُسْتَوْدَعُهَا حَافِظٌ. کسیکه زندگی روشنی دارد و مردم با او راحتند، پس و پیش پرده ندارد، خدا هم نگهدار و محافظ اوست. خدا تقوای شخص با تقوا را فراموش نمیکند. زندگی روشن و درست او را نادیده نمیگیرد. خیلی ها امروزه از امورات زندگی شکایت دارند. از مشکلات زندگی خسته و ملولند. شما اگر بر مدار رعایت حق الله زندگی کردید، آنگاه توقع داشته باشید زندگیتان هم مشکلی نداشته باشد. خدا برای کسی خدایی میکند که او برای خدا خوب بندگی کند؛ حقوق خدا را رعایت کند. کسیکه حق الله را رعایت کند خدا هم سپر و حرز او خواهد بود، او را حفظ خواهد کرد، و او را پیروز خواهد کرد. اگر حق الله را رعایت نکردیم و زندگیمان بهم پیچیده شد، شکایتی از خدا نداشته باشیم.

یکی از یاران امیرالمومنین علیه السلام از حضرت پرسید چرا به طلحه و زبیر مسئولیت ندادی تا از شما جدا نشوند و فتنه نکنند؟ حضرت پاسخ کوتاه و قابل توجهی داد. فرمود یک دلیل داشت، آن هم بخاطر اینکه خود اینها آمدند و گفتند به ما مسئولیت بده. همین یک دلیل! اگر کسی در مسئولیتی باشد که بهتر از او برای آن مسئولیت وجود دارد، به حاکیمت و جامعه اسلامی خیانت کرده. شما این ملاک را بین حزب اللهی های امروز قرار دهید، ببینید چه خبر است! هنوز انتخابات شروع نشده، ببینید عده ای چکار میکنند. اینها همه بخاطر بی تقوایی است. وقتی بی تقوایی زیاد شده، جامعه حفظ نخواهد شد. اسیر کسی میشویم که بعد از چهل سال از انقلاب، مسئله کشور را صف های مرغ میکند. مشکلات اقتصادی و معیشتی و امنیتی و فرهنگی در کشور سر باز میزند.

یک مسئول دانشگاه علوم پزشکی قم گفته در قم کارخانه تولید بیمار کرونا هست. این چه ادعایی است؟ با سند حرف بزنید. در قم کارخانه تولید بیمار کرونایی وجود دارد؟ این کارخانه کجاست؟! دوباره میخواهید به قم هراسی دامن بزنید؟ کارخانه کروناسی در قم کجاست؟ بگو! تو چه غلطی میکنی در این شهر، اگر چنین کارخانه ای وجود دارد؟! مردم به این نجابت کجا دیده اید؟ برخی از آب گل آلود خوب ماهی میگیرند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است