یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ساعت ۲۱:۵۷

اختیاری شدن درس ولایت فقیه در مدارس خیانت به نسل آینده است!

میلاد امام جواد علیه السلام-1اسفند99: بخشنامه ای صادر شده که بخاطر شرایط کرونا، تدریس برخی درسها اختیاری است، از جمله درس ولایت فقیه است! پس دانش آموزان ما کجا باید با مباحث دینی و شیعی و ولایی آشنا شوند؟ شما به نسل آینده خیانت میکنید با این کار. این نسل باید مقابل این دشمنی که به کمک علم و فناوری و شبکه مجازی میخواهد بر عالم سیطره پیدا کند، بتواند بایستد.

مراسم جشن میلاد فخرالائمه امام جواد علیه السلام و حضرت علی اصغر علیه السلام در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم جمعه 1 اسفند 99 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

اصرار خداوند بر امتحان مومنین

قال الرضا علیه السلام: «وَاللَّهِ لَيـَجـْعـَلَنَّ اللَّهُ مـِنِّی مَا يُثْبِتُ بِهِ الْحَقَّ وَ أَهْلَهُ وَ يَمْحَقُ بِهِ الْبَاطِلَ وَ أَهْلَهُ». «وَاللَّهِ لَا تَمْضِي الْأَيَّامُ وَ اللَّيَالِي حَتَّى يَرْزُقَنِيَ اللَّهُ وَلَداً ذَكَراً يَفْرُقُ بِهِ بَيْنَ الْحَقِّ وَ الْبَاطِلِ». «هَذَا الْمَوْلُودُ الَّذِی لَمْ یُولَدْ فِی الْإِسْلَامِ مِثْلُهُ مَوْلُودٌ أَعْظَمُ بَرَکَةً عَلَى شِیعَتِنَا مِنْهُ». ولادت امام جواد علیه السلام بطور خاص مبارک بود و هست. امام رضا علیه السلام فرمود هیچ مولودی به برکت این مولود نمیرسد. در یک شرایط خاص و در موقعیت بی نظیر، که امام رضا علیه السلام تازه شیعه را احیا کرده بودند و حقانیت شیعه به امام را علنی کرده بودند. سالها بر منبرها به وجود اقدس امیرالمومنین علیه السلام توهین و لعن میشد. باور دینی مردم این بود که نفرتشان را در مجالس دینی به امیرالمومنین علیه السلام ابراز کنند! امام رضا علیه السلام با یک مبارزه پیچیده و سخت این باور را بین مردم از بین بردند.

دقیقا زمانی که جامعه دینی باور و نگاهش را نسبت به امام جامعه تصحیح میکند، این جامعه امتحان بزرگی میشود. امام رضا علیه السلام تا سن کهنسالی فرزندی نداشتند. اگر تردید نسبت به امامت امام رضا علیه السلام ایجاد میشد، نسبت به جایگاه همه ائمه و امیرالمومنین علیه السلام تردید ایجاد میشد. شیعه تازه به انسجام و وحدت رسیده بود. امام رضا علیه السلام باندازه کافی مشکل و مسئله دارد، دیگر این موضوع فرزندآوری ایشان امتحان سنگینی بود، برای برخی مردم امت اسلام.

أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ(عنکبوت 2). خداوند اصرار دارد مومنین امتحان شوند. این امتحان بر سر موضوع ولایتمداری آشکار می شود. در طول 1400 سال هنوز این ولایت تحقق و حاکمیت پیدا نکرده. ما باید خودمان را برای امتحان ولایت مداری آماده کنیم. محال است کسی ایمان بیاورد، اما امتحان نشود. قبل از ما هم امتحان ایمان برای گذشتگان و امم قبل از اسلام بود.

 

درس ولایت فقیه در مدارس اختیاری شد!

آخرالزمان ویژگی اش این است که امتحانات و فتنه ها، جریان نفاق را رسوا میکند. عَبْدٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ. سخت ترین مرحله امتحان امتحان قلبی است. امتحان عملی و فکری ساده تر از امتحان قلبی است. شما تصدیق کنید هرآنچه که اراده خدا و ولی خداست. تصدیق از تسلیم سخت تر است. امتحان آخرالزمان این امتحان است. وقتی اراده ولی خدا را دیدی، قلبا آن را تصدیق کنی و به آرامش برسی. جامعه ما هنوز به این نقطه نرسیده. انسان این چنین مومنینی را بخواهد ببیند، فقط شهدا را میتوان مثال زد.

تولد امام جواد علیه السلام تبلور این امتحان بسیار سخت برای شیعیان بود. ما هم مستثنی نیستیم. امتحان سختی برای ولایت داریم. تأکید اسلام بر تربیت فرزندان بخاطر موفقیت در همین امتحان است. آموزش و پروزش که فرزندان را تربیت اسلامی نیمکند. بخاطر کرونا مدارس را که تعطیل کرده اند. ظاهرا آموزش و پرورش از آموزش و تربیت فارغ شده! ضرورتی برای تربیت و پرورش دانش آموزان نمی بیند؛ به بهانه کرونا. در موشک باران دهه شصت مدرسه ها تعطیل نمیشد؛ حتی در شهرهای مرزی. حتی رزمندگان دانش آموز در جبهه ها چادر برپا میکردند و درسها برقرار بود. الان راحت صورت مسئله را پاک کرده اند. مگر اجتماعات دیگر تعطیل است که مدرسه ها را تعطیل کرده اید؟ به خودتان سختی بدهید و برای بپایی مدارس همراه با رعایت شیوه نامه ها برنامه ریزی کنید. مدارس با این فضای باز میتوانند کلاسها را برگزار کنند. باید شرایط را مدیریت کرد، نباید تسلیم شرایط شد.

آموزش یک طرف، تربیت و پرورش کودکان را میخواهید چکار کنید؟ اصل مدرسه رفتن و سر کلاس و مقابل استاد نشستن، اثر تربیتی دارد. بخشنامه ای صادر شده که بخاطر شرایط کرونا، تدریس برخی کتابها و درسها اختیاری است، و امتحان هم از آنها گرفته نمیشود؛ برای اینکه فشار تحصیلی روی فرزندان نیاید. از جمله این درسها که اختیاری شده، درس ولایت فقیه است! واقعا کسانیکه برای دانش آموزان برنامه ریزی میکنند، شیعه هستند؟! مگر چند درصد از دانش آموزان ما به مسجد و هیئت و پای منبر میروند؟ آن هم در این شرایط کرونا. پس دانش آموزان ما کجا باید با مباحث دینی و شیعی و ولایی آشنا شوند؟ اینجاست که آدم دشمن را تحسین میکند! عجب فکر بکری کرده! سند 2030 را اگر کشوری نپذیرفت، عملا با کرونا وادار با انجامش میکنند! 2030 میگوید بچه ها تا 18 سالگی سمت مولفه ها و آموزشهای دینی نباید بروند.

 

نقش ولی فقیه: احقاق حق و ابطال باطل

امام جواد علیه السلام 8-7 ساله به امامت رسیدند، و 17 سال هم امامت کردند. هشتاد نفر از علمای شیعه جمع شدند، امام جواد علیه السلام را آوردند، که ببینند ایشان امام هست یانه! با امام جواد علیه السلام زندگی میکردند، اما امام را امتحان میکردند. بعد ما میگوییم فرزندان ما سمت درس ولایت فقیه نروند. مگر مسئولین آموزش و پرورش از رهبرانقلاب دستور ندارند که الگوی بچه ها را شهدا قرار بدهند برای تربیت؟ مگر اصلی ترین عامل رشد و تعالی روح شهدا، فهم و درک و اتصال آنها به امامشان نبود؟ لعنت به قلمی که دستور میدهد این درس از اولویت خارج شود. نظام ما نظام انقلابی است. هنوز ملت ما ملت انقلابی هستند. ندیدید 22 بهمن چطور با آرمانهای انقلاب تجدید عهد کردند:  قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‌ وَ فُرادى(سبأ 46). فرادی. شما امانتدارید. از این امانت باید مراقبت کنید.

امام رضا علیه السلام فرمود: واللّه ِ لاَتَمضی الایّامُ وَاللَّیالی، حَتّی یُولَدُ ذَکر مِنْ صُلْبی یَقُومُ مِثْلَ مَقامی. فرزند من در همان جایگاهی مینشیند که من نشستم. یُحْیی الْحَقَّ وَیُمْحی الْباطِلَ. نقش امام در جامعه چیست؟ پدر و مادرها برای بچه ها توضیح دهند. نقش ولی فقیه در جامعه احقاق حق و ابطال باطل است. حق را نشان مردم بدهد؛ برای مطالبه حق طراحی کند. مثل همین بیانیه گام دوم انقلاب، که خیلی عمیق و دقیق و ظریف طراحی شده. کار دیگر ولایت و امام این است که باطل را بسمت امحاق و نابودی ببرد. ولی فقیه مثل یک فرمانده میدان در این نبرد، جبهه حق را ترسیم و تجهیز و هدایت میکند، و نقشه مبارزه را ارائه میکند، و راه نابودی باطل را هم نشان میدهد. بخاطر همین خیلی ها دوست ندارند بچه های ما درس ولایت فقیه بخوانند. درس ولایت فقیه امام در نجف انقلاب اسلامی را به ما داد. همین درس تبدیل به یک حرکت و نهضت و نهایتا انقلاب اسلامی شد. حیات و عزت و شرافت و اقتدار و عظمت ما مدیون همین درس ولایت فقیه است.

امام جواد علیه السلام هفت ساله احقاق حق و امحاء باطل میکند. بله، باطل حاکم بود، اما باطل بعنوان حق شناخته نمیشد. وجود امام جواد علیه السلام دستگاه حاکمیت بنی عباس را بین مردم رسوا میکرد. لذا امام را به بغداد تبعید کردند. چون امام با شبکه منسجم شیعیان انقلابی در ارتباط بود و آنها را تجهیز میکرد. بعضی جاسوسهای بنی عباس همین ارتباطها را به دستگاه حاکمیت گزارش دادند، و امام را از مدینه به بغداد منتقل و تبعید کردند.

 

اختیاری کردن درس ولایت فقیه خیانت به نسل آینده است

کار سختی بعهده امام جواد علیه السلام بود، اما از عهده امام برمی آمد. وَ جاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ هُوَ اجْتَباكُمْ(حج 78). در راه خدا حق جهاد را بجای آورید، شما برگزیده شدید. این آیه راجع به ائمه و انبیا است. ائمه باید در مبارزه و جهاد به پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله نگاه کنند، و در این راه از مبارزه و جهاد پیامبر صلی الله علیه و آله الگوبرداری کنند. ما هم باید به ائمه نگاه کنیم، و مثل آنها به احقاق حق و امحاق باطل بپردازیم. حق را بشناسیم و آن را احقاق کنیم. بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه را بر عالم مسلط و حاکم کنیم.

جبهه مقابل ما با زور و جنایت و فریب و نسل کشی، همه عالم را میخواهد به یک حاکمیت متمرکز برساند. قانون سازمان ملل در خصوص نظم نوین جهانی بعنوان یک قانون رسمی تصویب میشود، که هیچ کشوری نباید یک حاکمیت و قدرت متمرکز داشته باشد. همه کشورها باید بوسیله حاکمیت مجازی و سایبری مدیریت شوند؛ و این مدیریت از طریق این جنگ سایبرنتیک اعمال میشود. بشر را بسمت واکسیناسیون پی در پی ببرد، و از این طریق چیپ ها را وارد بدنها کند، و بوسیله این چیپ ها تمام سیستم بدن مردم را کنترل و مدیریت کند.

دشمن تا اینجا پیش رفته برای مدیریت عالم، بعد ما درس ولایت فقیه را از مدرسه حذف میکنیم. ما باید حقیقت قابل اتکا یعنی ولایت را به فرزندانمان معرفی کنیم، تا بتوانند به این ولایت اتکا کنند: ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ(روم 30). شما به نسل آینده خیانت میکنید با این کار. این نسل باید مقابل این دشمنی که به کمک علم و فناوری و شبکه مجازی میخواهد بر عالم سیطره پیدا کند، بتواند بایستد.

اگر بنا باشد روزی هم بنام روز نوجوان داشته باشیم، ولادت امام جواد علیه السلام بهانه خوبی است. دوران نوجوانی خیلی دوران خطیری است. بسیار حساس و سرنوشت ساز است. دریایی از عشق و نفرت و اراده و عزم و تفکر و اندیشه در این دوران نهفته است. نه با دوران کودکی قابل مقایسه است و نه با دوران جوانی. خدای متعال امام نوجوان هم برای ما قرار داده.

 

برهان بی نظیر امام جواد (علیه السلام) بر اثبات حقانیتشان

برخی شیعیان امامت امام جواد علیه السلام را نمی پذیرفتند. حتی بعضی از علما در جلسه ای گفتند اشکالی ندارد، جواد بن رضا علیهماالسلام امام باشد، اما امور مسلمین به دست ما باشد، تا وقتی که امام بزرگ میشود. امام جواد علیه السلام در این جمع بلند شد و فرمود: أَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ اَلرِّضَا أَنَا اَلْجَوَادُ أَنَا اَلْعَالِمُ بِأَنْسَابِ اَلنَّاسِ فِي اَلْأَصْلاَبِ. من به اصل و نسب همه مردم عالم آگاهم! أَنَا أَعْلَمُ بِسَرَائِرِكُمْ وَ ظَوَاهِرِكُمْ وَ مَا أَنْتُمْ صَائِرُونَ إِلَيْهِ عِلْمٌ مَنَحَنَا بِهِ مِنْ قَبْلِ خَلْقِ اَلْخَلْقِ أَجْمَعِينَ. این علم قبل از خلقت همه خلائق به من داده شده.  وَ بَعْدَ فَنَاءِ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرَضِينَ. و تا ابد باقی خواهد بود. اما این علما باور نداشتند. 9 امام را شیعه دیده و تجربه کرده، بازهم تردید دارد. وقتی شک کردند، امام آیه ای را تلاوت فرمود: وَآتَيْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا(مریم 12). حضرت عیسی در گاهواره و مهد و در نوزادی پیغمبر بود، چطور من در هفت سالگی امام نباشم؟

مثال دیگری هم امام جواد علیه السلام در جای دیگری زدند و فرمودند: شما میتوانید این کلام خدا را منکر شوید؟ قُلْ هَذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَى بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي(یوسف 108). خداوند به پیغمبرش میفرماید بگو این راه و دستگاه حاکمه و منشور امامت و نبوت و قاعده مدیریت عالم به دست من است، بر پایه و اساس بصیرت، یعنی دیدن همه حقایق و ژرف نگری؛ بگو من و کسیکه تابع من است دعوت میکنیم همه جهانیان را بسمت حاکمیت خدا. امام جواد علیه السلام میفرماید «أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي» یعنی منِ پیغمبر و علی بن ابیطالب. من و علی دو امام این امتیم. امام جواد علیه السلام سپس فرمود: وقتی خدا این دستور را به پیغمبرش داد، علی علیه السلام نُه سالش بود. به همان دلیل که علی علیه السلام در نُه سالگی امام این امت بود و دعوت کننده بسمت حق خدا و حاکمیت خدا، به همان دلیل منِ جوادالائمه نُه ساله امام این امتم.

امام جواد علیه السلام در روایتی سه ایراد را به جامعه اسلامی وارد کردند: تظاهر اهل باطل، وثوب اهل شک، دولت اهل باطل. اول میدان داری اهل باطل، دوم شک و تردید مردم نسبت به ولایت و مدیریت دین، و سوم قدرت و حاکمیت اهل باطل. امروز هم همین سه مشکل و بخصوص دو مشکل اول را ما داریم. رهبرانقلاب تصریح کردند که مردم گاهی انتخاب خوب میکنند و گاهی انتخاب بد میکنند. لهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ(بقره 286).

در این شرایط که جامعه اسلامی دچار این سه مشکل اساسی است، خداوند هم امتحان سختی را پیش پای شیعه گذاشتند، و بوسیله امام جواد علیه السلام در کودکی شیعیان را امتحان کردند. این درگیری و امتحانات سخت بخاطر تمییز اهل حق از باطل است: حَتَّى يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ(آل عمران 179). امام علی علیه السلام فرمود آخرالزمان مومنین با ایمان قلبی امتحان میشوند. برای امتحانات سخت تر آماده باشیم. مراقب قلبمان باشیم. آخرالزمان فقط سه دسته میتوانند از امتحانات و فتنه ها سربلند کنند: إِنَّ أَمْرَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يُقِرُّ بِهِ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ. مومنینی که قلبشان با ایمان امتحان شده و از این امتحان پیروز خارج شده اند.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است