دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ساعت ۲۲:۳۰

شبکه سازی، اقدام مهم امام هادی(علیه السلام)

شهادت امام هادی علیه السلام-27بهمن99: هیئتها و جریانهای انقلابی همفکری و همکاری داشته باشند. در همه میدانهای جهاد هفتگانه باید حضور قوی داشته باشند. یکی از اصلیترین کارهای امام هادی علیه السلام در تبعید و غربت، شبکه سازی بین مومنین بود. شبکه سازی یعنی اتحاد مومنین حول محور ولایت. از بین رفتن تفرقه و ایجاد اتحاد، با ایجاد این شبکه قوی شیعی و مومنین شکل میگیرد.

مراسم عزاداری شهادت پیشوای دهم شیعیان امام هادی علیه السلام در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم دوشنبه 27 بهمن ۹۹ با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مقتل الشهدای فاطمیه سلام الله علیها برگزار شد.

نقشه سازمان ملل برای مدیریت جهان

امام هادی علیه السلام در صحبتی با متوکل عباسی فرمود ما فعلا بنا نداریم حکومت را از شما بگیریم. اما متوکل چرا با اینکه به صدق کلام امام ایمان داشت، ایشان را به شهادت رساند؟ بین الحرمین مدینه امام جماعتی داشت. به متوکل نامه ای نوشت و گفت «علی بن محمد الهادی (علیهماالسلام) را از مدینه ببر. او مردم را به خود دعوت میکند. اگر میخواهی حاکم باشی، او را از مدینه ببر». حسادت یک عالم دینی! و متوکل امام را به سامرا تبعید کرد.

امام هادی علیه السلام مردم را دعوت به جایگاه امامت و ولایت میکردند. امام مردم را مردمی نمی دیدند که بوسیله آنها قیام کنند. زیارت جامعه کبیره را ببینید: خُلَفاءَ الْأَرْضِ. امام خلیفه روی زمین است. یعنی ائمه باید حکومت کنند.

یک خاخام مخالف صهیونیست سند سازمان ملل را میخواند، بحث نظم نوین جهانی، که بر چه اساسی از این به بعد باید جهان اداره شود. یک بحث این است که جهان بسمتی باید برود که یک حکومت مرکزی جهانی نداشته باشیم. این یک سند رسمی سازمان ملل است. نمایند ما در سازمان ملل چکار میکند؟! باید بگوید نقشه سازمان ملل از نشر ویروس کرونا چیست؟

یکی از بندهای این سند این است که واکسیناسیون باید در کشورها زیاد شود و از این طریق چیپ ها وارد بدن افراد شده و در خون آنها قرار بگیرد، و از طریق این چیپ ها سیستم بدنی و سلامت مردم کنترل شود. حاکمیت سایبری که قبلا صحبت آن را کرده بودیم، سند سازمان مللی هم دارد. یک حکومت شبکه ای. چرا دشمن به این سمت رفته؟ دشمن دین ما را خوب فهمیده. شیطان مدیریت را از اولیای خدا یاد میگیرد.

 

اختلاف، بزرگترین گناه امروز

امام هادی علیه السلام نمیتواند روی مردمش حساب کند برای قیام. ایشان را از مدینه به سامرا تبعید میکنند. حال که امام هادی علیه السلام نمیتواند قیام کند، مبارزه را هم رها میکند؟ خیر، در عین غربت شبکه سازی میکند. در جای جای جهان اسلام نمایندگانی قرار میدهد و از این طریق امور شیعیان را مدیریت میکند.

امروز به هر بهانه ای به ولایت فقیه حمله میکنند. زمان خود ائمه هم ولایت فقیه بود. نمایندگان امام در هر منطقه ای شیعیان را رهبری میکردند. شما با نفی ولایت فقیه شبکه مومنین را از بین میبرید. مردم به که رجوع کنند؟ الان وقت جنگ با دشمن است یا وقت صلح؟ این امور مهم را ولایت و قدرت متمرکز حاکمیت اسلامی باید تعیین کند. محور این شبکه مومنین و شیعیان، ولایت است.

یکی از بندهای این سند سازمان ملل این است که جمعیت جهانی باید کاهش پیدا کند. همان حرفی که بیل گیتس گفت 15درصد مردم جهان باید به مرور کشته شوند. دشمن میخواهد همانند فرعون خدایی کند! يُحْيِي وَ يُمِيتُ. ثمره این بحث این است که وقتی رهبرانقلاب به جوانها دستور ایجاد شبکه میدهند، یعنی مجموعه هایی که به یک محور یعنی ولایت متصلند، این دستور امروز نیست.

برای این که جریان نفوذ نتواند در کشور کارایی داشته باشد، تا جایی که تا یک قدمی رییس جمهور جاسوس دستگیر میکنند. برای اینکه این جریان نفوذ نتواند ضربه اش را بزند، تنها راهش ایجاد شبکه قوی ولایی است. هیئت، مسجد، پایگاه، مدرسه، حوزه ، دانشگاه، همه باید ارتباط قوی باهم داشته باشند. این اختلافات باید تمام شود. هیچ گناهی امروز بیشتر از ایجاد اختلاف در تضعیف جبهه اسلام اثر ندارد.

 

شبکه سازی اقدام مهم امام هادی(علیه السلام)

طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ، وَ إِمَامَتَنَا أَمَاناً مِنَ الْفُرْقَة. از بین رفتن تفرقه و ایجاد اتحاد، با ایجاد شبکه قوی شیعی و مومنین شکل میگیرد. کسیکه امروز ولایت فقه را تضعیف میکند، از خود رئیس جمهور گرفته تا پایین تر مثل تاجزاده و حجاریان، اینها میدانند دارند چکار میکنند. وقتی شما این اتحاد و انسجام را از بین بردید، دشمن راحت میتواند نفوذ کند.

جریانهای انقلابی و ارزشی اگر شبکه سازی نکردند و با هم متحد نشدند، و دستورات هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب را پیش نبردند، ما به مشکل خواهیم خورد. تمام دستورات بیانیه گام دوم برگرفته از دستورات دین است. جریانهای انقلابی باید این دستورات را بین خود تقسیم کنند و پیش ببرند، و در عین حال بصورت شبکه های بهم پیوسته مومنین تحت امر ولایت باشند.

هیئتها و جریانهای انقلابی دورهم جمع شوند و همفکری و همکاری داشته باشند. در همه میدانها باید حضور قوی داشته باشند. هیئت و جوانان هیئتی نیروهای پای کار دین هستند. یکی از اصلی ترین کارهایی که امام هادی علیه السلام در تبعید و غربت و زندان انجام دادند، شبکه سازی بین مومنین بود.

 

شبکه سازی یعنی اتحاد مومنین حول محور ولایت

شبکه سازی یعنی اتحاد مومنین حول محور ولایت: وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا(آل عمران 103). اگر خاتمی بگوید چهره های انقلابی ها را تخریب کنید، انسان تعجب نمیکند؛ اینها تکلیفشان معلوم است. اما وقتی در مجموعه های انقلابی و مذهبی اختلاف می بینیم، جای تعجب دارد. کسیکه به اختلاف دامن میزند و بخاطر هوا و هوس نمیگذارد نیروهای انقلابی به وحدت برسند، با کسانیکه مانع شدند از انسجام امت صدر اسلام حول محور ولایت تفاوتی ندارند!

این تشتت و اختلاف باعث شد امام هادی علیه السلام با اینکه قصد قیام نداشت کشته شود. امام حسین علیه السلام قیام کرد و کشته هم شد، اما امام هادی علیه السلام قصد قیام نداشت، چون شبکه متحد نداشت. وقتی میخواستند امام هادی علیه السلام را از مدینه تبعید کنند، شیعیان و محبین امام گریه و ناله کردند که امام را نبرید، چون کشته میشود. ضجه و ناله زدند، اما مقابل مأمورین را نگرفتند تا امام را تبعید نکنند! امیرالمومنین علیه السلام را خواستند ببرند، حضرت زهرا سلام الله علیها اجازه نداد، و در این راه جانش را هم فدا کرد. جان شما از جان زهرای مرضیه سلام الله علیها عزیزتر است؟ چرا اجازه دادید امام هادی علیه السلام را از مدینه ببرند و در غربت ایشان را شهید کنند؟

کوفیان و شامیان هم ضجه زدند بر کشته های کربلا. مگر هر گریه و ناله ای ارزش دارد؟ برخی گریه کن ها خیلی متکبرند! تا جایی گریه میکنند که ضرری برایشان نداشته باشد. اگر پای خطر به میان آمد، عقب می نشینند. حال امام هادی علیه السلام را بردند؛ این همه شیعه، بلند شوید و دست به دست هم بدهید، تا امام هادی علیه السلام در غربت تنها نباشد. نشسته اید و دست روی دست گذاشته اید تا امام دهم شیعیان هم در غربت کشته شود؟!

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است