سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ساعت ۲۰:۴۲

انقلاب ما ریشه در باورهای عمیق الهی دارد

جشن دهه فجر-17بهمن99: این انقلاب اگر 42 سال مانده چون آرمان و هدف انقلاب منطبق با فطرت است: هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ(توبه 33). این انقلاب ادامه انقلاب پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله است. حضرت امام فرمود این انقلاب اسلامی مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است.

مراسم جشن ایام الله دهه فجر و بزرگداشت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی در هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم با همکاری پایگاه بسیج مسجد امیرالمومنین (علیه السلام) جمعه 17 بهمن 99 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد امیرالمومنین (علیه السلام) واقع در خیابان شهیدان فاطمی برگزار شد.

تحریف انقلاب در دهه فجر توسط رییس جمهور

قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى(سبأ 46). حضرت امام هدف انقلاب اسلامی را صریحا در بیانیه سال 1323 بیان کرده اند. رییس جمهور 12 بهمن در حرم امام تحریف کاملا آشکاری کرد در قبال انقلاب اسلامی. این تحریف در دهه فجر و با عنوان گرامیداشت دهه فجر و کنار مرقد حضرت امام صورت گرفت، و کسی هم اعتراضی نکرد. حضرت امام 12 بهمن در ورود به ایران مطالبی را گفتند، که خطاب به دولت بختیار بود. بختیار گفته بود دولت من دولت قانونی است، و حضرت امام در جواب او مطالبی را گفتند. حال رییس جمهور آن سخنان امام را بیان میکند و استفاده و برداشت خودش را میکند. كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ. فضای رفراندوم و همه پرسی را عوامل شناخته شده جریان اصلاحات مدتهاست به بیانات مختلف بیان میکنند. اما رییس جمهور این حرف را با استناد به حرف امام بیان میکند، و این ظلم مضاعف است.

رییس جمهور گفت: «من نمیخواهم از امام نجف صحبت کنم». این حرف یعنی راجع به ولایت فقیه نمیخواهم صحبت کنم. «راجع به جمهوریت نظام یعنی امام پاریس هم نمیخواهم حرف بزنم. راجع به امام تهران میخواهم صحبت کنم». هوشمندانه امام را بومی سازی و تفکیک میکند. «امام گفت این انقلاب پشتوانه مردمی را دارد». بعد از اینکه مواردی را از حضرت امام عنوان میکند، جمله ای میگوید که باید علما به آن پاسخ دهند. گفت: «مهم این است که در مورد حرفهای امام ما اجتهاد کنیم». اهل علم در مقابل نص اجتهاد نمیکنند. اجتهاد آنجایی است که حکم مشخص نیست، و ما از عقل و قرآن و سنت و سیره و اجماع استفاده میکنیم برای استنباط احکام. اینکه باید در کلام امام اجتهاد کنیم، تحلیل خودش را از سخنان امام نشان میدهد. خیلی جرأت میخواهد یک نفر در حرم امام بگوید باید با کلام امام اجتهادی برخورد کرد، و باید بیان امام را توسعه داد.

رییس جمهور گفت «اگر امام امروز بود چه میگفت؟» «امام گفت وقتی عده ای 50 سال یا 70 سال قبل نظامی را (یعنی نظام پهلوی را) انتخاب کردند، به ما چه ربطی دارد؟ ما باید خودمان سرنوشت خودمان را تعیین کنیم». این حرف جدیدی نیست. در این چندساله خیلی از اصلاحاتی ها این حرف را میزنند، که گذشتگان انقلاب کردند و مدل ولایت فقیه را اجرا کردند. حال ما باید همه پرسی کنیم ببینیم چه کسانی این مدل را می پسندند. رهبرانقلاب چندبار پاسخ دادند که این حضور مردم در موقعیتهای مختلف و راهپیمایی ها و انتخابات، حضور مردم در نهضت عظیم خدمت رسانی، حضور در تشییع جنازه سردار سلیمانی، اینها بزرگترین انتخابات و همه پرسی است.

 

انقلاب ما ریشه در باورهای عمیق الهی مردم دارد

همین نهضتهای مردمی عظیمی که در سیل و ز لزله و کرونا ایجاد شد، نشان داد که مردم نسبت به هم دلسوزند و هوای هم را دارند. وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَی شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ(آل عمران 103). این اخوت و برادری و نهضتهای مردمی، به یمن نعمت ولایت است که در دلها ایجاد میشود.

وقتی شما قانون کردید که بدنهای اموات کرونا را با سیم بکسل دفن کنید، غسل داده نشوند، حتی نماز بر پیکرها خوانده نشود، با یک اشاره رهبرانقلاب طلاب انقلابی و بسیجیان بدنهای اموات کرونایی را غسل دادند و احترام کردند، هیچ مشکلی هم برای کسی ایجاد نشد. این تألیف قلوب بفرموده رهبرانقلاب یکی از عوامل ماندگاری انقلاب است.

أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى. هدف و انگیزه قیام حضرت امام اقامه امر خدا در عالم بود. یکی دیگر از عوامل ماندگاری انقلاب این پیام الهی منطبق بر فطرت بود. فوکویاما گفت ما اشتباه کردیم که دهها سال مردم دنیا را با شعار لیبرال به قهقرا بردیم. غرب با این شعار جواب نگرفته. میلیوها نفر در اروپا و آمریکا امروز گرسنه غذای شب هستند. این حرف خود جو بایدن است. این تألیف قلوب چرا در غرب دیده نمیشود؟

این انقلاب اگر 42 سال مانده چون آرمان و هدف انقلاب منطبق با فطرت است: هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ(توبه 33). این انقلاب ادامه انقلاب پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله است. حضرت امام فرمود این انقلاب اسلامی مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است. انقلاب ریشه در باورهای عمیق الهی مردم دارد.

 

پیوند مردم با نظام را در تشییع سردارسلیمانی ببینید

رییس جمهور میگوید «50 سال پیش اگر مردمی انقلاب کردند، به مردم امروز چه»؟! این انتخاب انتخاب الهی است. اینکه حضرت امام این جمله را فرمود، در مقابل ادعای قانونی بودن حکومت بختیار بود. شما نمیتوانید امروز ما را با دوران طاغوت مقایسه کنید. میگوید «باید مردم با آرای امروز خودشان نظام موردنظر خود را برگزینند... امام حاکمیت اسلام را با حاکمیت مردم تلفیق میکند». این حرف یعنی چه؟ یعنی خدا به پیغمبرش فرموده «من کنت مولاه فعلی مولاه» را بگو، و از آن طرف مردم هم بگویند ما دیگری را انتخاب میکنیم؛ این دو چطور با هم جمع میشوند؟ دو مدیر و دو حاکمیت در یک جامعه مگر میشود؟ تلفیق حکومت اسلام با مردم یعنی چه؟ بله، اسلام مردم را در حاکمیت شریک میکند، اما ولایت دست یک نفر است. احکام و قانون را خدا مشخص میکند. قانون اساسی هست؛ قرآن و سیره و سنت هست، ولی فقیه هست.

رییس جمهور گفته «امام فرمود آراء مردم در هر نسل و هر زمان محقق میشود که انتخاب پرشور و رقابتی باشد». بعد انتخابات نظام را به انتخابات سیاسی آینده میکشاند و میگوید «12 بهمن بالای 75 درصد مردم به این نظام رأی مثبت دادند. در انتخابات آینده هم اگر مردم مشارکت بالای 75 درصد داشته باشند این راه راه امام است، و الا نه»! چه قیاسی است؟ با کاری که شما در این هفت سال کردید، بله ممکن است مردم با درصد مشارکت کمتری در انتخابات آینده شرکت کنند.

ما حضور مردم را پای تشییع جنازه سردار شهید سلیمانی می سنجیم. رهبرانقلاب گفتند پای جنازه سردار سلیمانی انقلاب دوباره زنده شد. این است پیوند مردم با اصل نظام. تایید شهید سلیمانی، یعنی مردم اصل نظام را قبول دارند. این چه قضاوت نامربوطی است از بیان امام؟

ناراحتی مردم از شرایط فعلی دور از ذهن نیست، با این عملکردی که شما داشته اید. اما اینکه قضاوت زودهنگام کنید و قیاس مع الفارق داشته باشید، که اگر مشارکت در انتخابات آینده کم بود، دم از رفراندوم بزنید؟ شما حق ندارید ملت ایران را با ملت قبل از انقلاب مقایسه کنید. آن ملت ذلیل شده ای که زیر حاکمیت کفر آمریکا و اسراییل و شورروی نمیتوانست نفس بکشد. حتی نمتیوانست به سگ آمریکایی حرفی بزند، نباید با ملت انقلابی و اسلامی امروز مقایسه شود.

 

بزرگترین افتخار این نظام، پرورش امثال حاج قاسم است

این ملتی که در طول این سالها پای باورهای دینی و ولایت و اصول قطعی انقلاب و اسلام ایستاده، قابل مقایسه با مردم قبل از انقلاب نیست. محال است مردمی که 42 سال از شجره طیبه انقلاب دفاع کرده اند، اجازه دهند کسانیکه باور به این شجره طیبه ندارند، دوباره میدان پیدا کنند.

این نظام دستاوردهای عظیمی در حوزه های مختلف داشته. اما بزرگتر از همه این افتخارات، پرورش امثال حاج قاسم سلمانی و احمدی روشن و طهرانی مقدم و فخری زاده و شهید حججی و حسین فهمیده است. و کم نیستند امثال این ابرمردها. وقتی ایمان و صلابت و باور جوانان در عرصه های مختلف را انسان می بیند، واقعا امیدوار میشود. در همین مسئله پزشکی و تولید واکسن کرونا، جوانان ما چه کردند. واکسنهای آمریکایی و انگلیسی را داریم می بینیم در کشورهای مختلف چقدر تلفات داده. در مقابل واکسنهای ایرانی را ببینید موفق جواب داده اند.

این قیام و انقلاب قیام برای حق است. إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُورٍ(حج 38). وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ(حج 40). خدا در همه زمینه ها انقلاب را کمک و همراهی کرد. در تربیت این نسل انقلابی هم خدا کمک کرد. امام صادق علیه السلام از بیان خدای متعال فرمود: من فاطمه را از نور عظمتم آفریدم. این نسل به تربیت حضرت زهرا سلام الله علیها تربیت شده اند.

 

لالایی هم باید انقلابی باشد!

حضرت زهرا سلام الله علیها برای امام حسن علیه السلام اینگونه لالایی میخوانند: این یعنی تربیت انقلابی و حماسی. امروز سندهای ننگین معاهدات بین المللی به این رسیده اند که باید تربیت را از 3-4 سالگی شروع کنیم. و بعد به کشورها اجازه نمیدهند تا 18 سالگی فرزندان را دیندار بار بیاورند. و معاون وزیر دادگستری این تعهد را به غرب داده و متعهد شده که آن را در کشور اجرا کند.

اِشْبَهْ اَباکَ یا حَسَنُ وَاخْلَعْ عَنِ الْحَقِّ الرَّسَنَ. شبیه پدرت باش، در اینکه ریسمان و بند و غل و زنجیر از دست و پای حق باز میکند. در اینکه حق را نجات میدهد. لالایی حضرت زهرا سلام الله علیها برای فرزندش، لالایی انقلابی است. این مبنای تربیت دینی است. شما فکر میکنید نسل انقلاب همینطور تربیت شد؟ ایمان و باور مردم و اتصال مردم به دین این تربیت را ایجاد کرد. مومن بودن مردم در عین حاکمیت طاغوت. پدر و مادر حاج قاسم سلیمانی و 300 هزار شهید چه کردند، که این فرزندان را در دامنشان تربیت کردند؟ انقلاب اسلامی محصول تربیت فاطمی است، که سید روح الله غل و زنجیر را از دست و پای اسلام باز کرد. غل و زنجیری که آمریکا و اسراییل و انگلیس و شوروی به دست و پای اسلام و مسلمین بسته بودند.

حضرت امام سال 41 فرمود: اکنون بحمدالله اولاد فاطمه زنده‌اند، در قم اولاد فاطمه هستند، در مشهد اولاد فاطمه هستند، در نجف اولاد فاطمه هستند، در سایر بلاد اولاد فاطمه هستند، اینها نمی‌نشینند تا دولتها هر خیانتی که خواستند بکنند و احکام قرآن را پایمال کنند. تا اولاد فاطمه زنده‌اند، اجازه نمی‌دهند که دشمنان به مقدسات اسلام تجاوز کنند و مقدرات مسلمین را به دست یهود و اسرائیل بسپرند. صحیفه امام؛ ج1؛ ص164». این حرف حضرت امام سال 41 بود. سال 42 عده ای در دفاع از این امام برخاستند و حماسه 15 خرداد را آفریدند.

محصول مجاهدت صدیقه کبری سلام الله علیها و ائمه هدی میشود نسلی که خدا از آنها اینگونه یاد میکند: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ. این نهضت عظیم کمک رسانی را دیدید. أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ. اینها در برابر دشمن محکمند. بین ترامپ و بایدن تفاوتی قائل نیستند. فریب نمیخورند. هرچقدر هم شما سعی کنید بدیهای آمریکا را فقط منتسب به ترامپ کنید، اینها فریب نمیخورند. این ملت به رابطه و مذاکره با آمریکا راضی نخواهند شد.

 

تغییر اصول نظام یعنی پشت کردن به مجاهدت تمام انبیاء

يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ. هرچیزی که به حکومت امام حق کم کند، مردم ما مجاهدانه پای آن امر می ایستند. ما جز عزم و اراده و اهتمام دینی از رهبرانقلاب و قبل از آن از حضرت امام ندیدیم. ذره ای سست و ترس و تزلزل ندیدیم. دولتهای مختلف در جنگ با داعش فشار آوردند که جنگ را تمام کنیم، اما ایشان کوتاه نیامدند. الان هم جریان اصلاحات میگوید رهبرانقلاب باید اصول انقلاب را عوض کند. اگر رهبرانقلاب اصول انقلاب را عوض کند، این یعنی پشت پا زدن به مجاهدتهای تمام انبیا و ائمه و شهدا در طول تاریخ بشر برای احقاق حق.

وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ. ملامت تأثیر در عزم انقلابیون ندارد. اگر برخی نمایندگان مجلس به شفافیت رأی ندادند، مراقب باشیم مجلس را تخطئه نکنیم. اکثر نمایندگان موافقت کردند. با کمتر از سه رأی شفافیت رأی نیاورد. خود این انتخابات یک عامل شفافیت بود. مردم متوجه باشند چه کسانی را انتخاب کرده اند. 175 نماینده رأی مثبت دادند. رییس مجلس از همان اول شفافیت را آغاز کرد و گفت من به این طرح رأی موافق دادم.

ما هرچه می کاریم درو میکنیم. اگر غلفت بکاریم، جهل بکاریم، بی بصیرتی بکاریم، فتنه درو میکنیم. تاریخ اسلام تکرار میشود. اما اینها خدشه ای به اصل نظام و انقلاب وارد نمیکند. حضرت امام یک نفر بود، سال 1323 حق را گفت و پای آن ایستاد. شما نمایندگان اگر راه امام را نخواهید بروید، مشروعیت ندارید. اگر آرمانها و اصول نظام و صدق و استقامت را باور ندارید، مشروعیت در این جایگاه ندارید.

تربیت فاطمی یعنی از نوزادی کودکت را انقلابی بار بیاوری. وقتی زینب کبری سلام الله علیها به دنیا آمد، حضرت زهرا سلام الله علیها برای او دعا کرد. فرمود: کأنی انظرُ إلیک أنت تدافعین عن الحق المحزوم بمنطق فصیح و لسان عربی مبین. زمانی را می بینم که تو از حق دفاع میکنی، در حالیکه حق هضم شده و از بین رفته. این یعنی تربیت فاطمی. از چنین تربیتی سید روح الله به این عالم قدم میگذارد.

 

فضای رسانه ای باید تغییر کند

خاتمی امروز فراخوان میدهد به عوامل فعال در فضای مجازی، میگوید «شخصیتهای انقلاب را تخریب کنید. ما چون خوب مدیریت نکردیم، محبوبیتمان بین مردم کم است، و تحت فشار افکار عمومی هستیم، و قدرت دفاع هم نداریم. برای اینکه فشار مردم بر ما کم شود، چهره های انقلابی را با تهمت و تخریب نزد مردم کم ارزش کنید، تا فشار از ما کاسته شود، و بتوانیم انتخابات 1400 را مدیریت کنیم». یک نفر در لباس پیغمبر دستور به فسق میدهد! نشر منکر و فحشا میکند. میگویند همان کاری که با پناهیان و صدیقی کردیم، با دیگر اصولگراها هم بکنیم. این یعنی جامعه را به لجن کشیدن!

رهبرانقلاب گفتند فضای رسانه ای بعضا باید تغییر کند. عدم رعایت ادبیات اسلامی و مودبانه باید تغییر کند. این رسالت هیئت ها و مساجد و خانواده های حزب اللهی است. مومنین مراقب باشند به لباس اهل نفاق ملبس نشوند. شما نزاکت و ادب اسلامی و تربیت فاطمی و انقلابی را حفظ کنید.

حق مداری در تربیت فاطمی اصل است. بِها تُقامُ الفَرائِض. وقتی حق مدار شدید و امر بمعروف و نهی از منکر کردید، فرائض دیگر هم اقامه خواهند شد. این انقلاب برای اقامه حق بپا شد. برای اینکه ما سر هوا و هوس حکومتی ایجاد کنیم انقلاب بپا نشد. مقصد انبیاء و ائمه و حضرت امام این نبود و نیست.

 

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است