جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ساعت ۱۱:۳۴

انقلاب اسلامی انقلاب فاطمی است

میلادحضرت زهرا سلام الله علیها-15بهمن99:امام باقر علیه السلام فرمود مادرم زهرا سلام الله علیها ازنور عظمت خدا آفریده شد،وسپس ائمه اطهار ازاین نور آفریده شدند،برای اینکه مردم رادعوت به قیام برای برپایی حق کنند.انقلاب اسلامی ما انقلاب فاطمی است،چون دعوت به این حق است:رجل من اهل قم یدعوالناس الی الحق.نه فقط قیام فاطمه،بلکه علت خلقت فاطمه دعوت به حق است.

مقارن با دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مراسم جشن میلاد حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها در هیئت محبین اهلبیت علیهم السلام قم چهارشنبه 15 بهمن 99 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حضرت زهرا سلام الله علیها واجب الاطاعه است برای تمام مخلوقات عالم!

إِنَّا أَعْطَيْناکَ الْکَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَ انْحَرْ إِنَّ شانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ. دوام نور وجود اقدس خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه و آله به وجود اقدس حضرت زهراست. در جامعه جاهلیت که اصلا اررزشی به نوزاد دختر قائل نیستند، خدای متعال فیض اقدس حضرت نبی اکرم صلی الله علیه و آله را با حضرت زهرا سلام الله علیها ماندگار میکنند. ائمه معصومین را از نسل ایشان قرار میدهند.

حضرت زهرا سلام الله علیها آیینه تمام نمای حق است. امام باقر علیه السلام در مورد جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها میفرماید: لَقَدْ كَانَتَ‏ عليها السلام مَفْرُوضَة الطَّاعَة عَلَى جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْس وَ الطَّيْرِ وَ الْوَحْشِ وَ اَلاَنبيا وَ الْمَلَائِكَةُ. حضرت زهرا سلام الله علیها واجب الاطاعه است برای تمام مخلوقات عالم! نه فقط واجب التعظیم و واجب التقدیس، بلکه واجب الاطاعه است. این اشاره به مقام ولایت و رهبری صدیقه کبری سلام الله علیها دارد.

حضرت زهرا سلام الله علیها فقط سیده نساءالعالمین نیست. یعنی بزرگ همه زنهای عالم در همه عوالم. اما این کلام، علاوه بر زنهای عالم، اطاعت از حضرت زهرا سلام الله علیها را بر تمام خلق از جن و انس و پرنده و وحوش و انبیاء و ملائکه واجب میداند. خدای متعال به هرکسی حکمرانی و ولایت عطا نکرده؛ آن هم ولایت بر 124 هزار پیامبر و نبی و تمام ملائکه عالم.

شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا. ما باید بدانی از گل کدام سرزمین سرشته شده ایم و ریشه مان کجاست. ما بخاطر این شیعه شده ایم چون از اضافه گل ائمه معصومین آفریده شده ایم. ولایتمداری امری ذاتی است. ما محبت و اتصال به ائمه را از بدو خلقت به ارث برده ایم.

 

فاطمه (سلام الله علیها) از نور عظمت خدا آفریده شده

از امام صادق علیه السلام سوال شد:  لِمَ سُمِّيَتْ فَاطِمَةُ اَلزَّهْرَاءُ زَهْرَاءَ ؟ امام صادق علیه السلام پاسخ داد: قَالَ لِأَنَّ اَللَّهَ تَعَالَى خَلَقَهَا مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ . فاطمه کبری سلام الله علیها بنام زهرا نامیده شد چون از نور عظمت خدا آفریده شده. خَلَقَكُمُ اللّهُ أنْوارا فَجَعَلَكُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقينَ. محدقین. همه ائمه از نور خدا آفریده شده اند، اما نور عظمت نور دیگری است. پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله مقابل پای فاطمه روی پا می ایستاد و او را احترام میکرد و او را در جایگاه خود می نشاند. میفرمود من دستور دارم این تکریم را بجای آورم. این تکریم بخاطر نور عظمت خداست که در وجود اقدس فاطمه اطهر سلام الله علیها متبلور است. حضرت زهرا سلام الله علیها خدا نیست، اما از نور عظمت الهی آفریده شده.  

فَلَمَّا أَشْرَقَتْ أَضَاءَتِ اَلسَّمَاوَاتُ وَ اَلْأَرْضُ بِنُورِهَا. تمام آسمانها از نور اقدس حضرت زهرا سلام الله علیها نورانی شد. وَ غَشِيَتْ أَبْصَارُ اَلْمَلاَئِكَةِ وَ خَرَّتِ اَلْمَلاَئِكَةُ لِلَّهِ سَاجِدِينَ وَ قَالُوا إِلَهَنَا وَ سَيِّدَنَا مَا لِهَذَا اَلنُّورِ. چشمان ملائک از شدت و عظمت این نور بسته شد، و به خدای متعال سجده کردند و عرضه داشتند بارالها این چه نوری است؟ فَأَوْحَى اَللَّهُ إِلَيْهِمْ هَذَا نُورٌ مِنْ نُورِي أَسْكَنْتُهُ فِي سَمَائِي خَلَقْتُهُ مِنْ عَظَمَتِي أُخْرِجُهُ مِنْ صُلْبِ نَبِيٍّ مِنْ أَنْبِيَائِي أُفَضِّلُهُ عَلَى جَمِيعِ اَلْأَنْبِيَاءِ وَ أُخْرِجُ مِنْ ذَلِكَ اَلنُّورِ أَئِمَّةً يَقُومُونَ بِأَمْرِي يَهْدُونَ إِلَى حَقِّي وَ أَجْعَلُهُمْ خُلَفَائِي فِي أَرْضِي بَعْدَ اِنْقِضَاءِ وَحْيِي خداوند به ملائکه پاسخ داد این نور از نور عظمت من است. من او را از برترین انبیا به دنیا خواهم آورد، و از این نور ائمه ای را خارج میکنم که هدایت میکنند مردم را به حاکمیت و الوهیت و حکومت حق من در زمین.

چرا حضرت زهرا سلام الله علیها از نور عظمت حضرت حق آفریده شده؟ چون این نور باید منشأ هدایت همه نوع بشر بشود بسمت عبودیت مطلق حضرت حق؛ بسمت پذیرش حقانیت حق. فکر میکنند اعتقاد ما به ائمه یک اعتقاد دلی و اجتماعی است فقط.

 

تحریف مجدد تاریخ انقلاب توسط رییس جمهور

رییس جمهور در دهه فجر در حرم امام گفته «من میخواهم از سخن امام راجع به مردم بگویم. عده ای در 40-50 سال پیش انتخابی کردند. ما که نباید پای انتخاب چهل سال قبل بسوزیم!». حرف رفراندوم را خیلی وقت است از زبانهای مختلف میگویند. اولا طاغوت را مگر مردم انتخاب کردند؟ چرا تاریخ را تحریف میکنید؟ توقع داشته باشیم امام و انقلاب را تحریف نکنید؟

میگوید من میخواهم از مردم داری امام بگویم. چون 50 سال پیش این انتخاب شده، ربطی به ما ندارد. پس حق چه میشود؟ قرآن که 1400 سال پیش پذیرفته شده؛ این دلیل بر تردید در حقانیت قرآن است؟ حضرت امام قیام کرد علیه باطل. اولین اعلامیه امام را بخوانید. چقدر حرکت حضرت امام شبیه رسالت حضرت زهراست. جوانان ما فریب نخورند. برخی چهل سال سر سفره انقلاب متنعم شدند و به پست و مقام رسیدند، حال از راه انقلاب برگشته اند.

فاطمه زهرا سلام الله علیها از نور عظمت الهی آفریده شد برای اینکه هم خودش و هم فرزندانش ولی امر حق بشوند و هدایت کنند مردم را به حق و قیام برای حق. فاطمه زهرا سلام الله علیها همانی است که فریاد زد: أَفَمَنْ يَهْدِي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لَا يَهِدِّي إِلَّا أَنْ يُهْدَى(یونس 35). حضرت زهرا سلام الله علیها از نور عظمت خدا آفریده شد، چون رسالت او و فرزندانش قیام به حق بود. ما 1400 سال پیش این رسالت حق را پذیرفتیم، و پای این امر ایستاده ایم.

 

قیام و مبارزه، گل سرسبد فضائل فاطمه اطهر (سلام الله علیها)

چرا همه حرف امام را نمی زنید؟ حضرت امام سال 1323 اعلامیه داد: «قال الله تعالى: قل انما اعظكم بواحدة ان تقوموالله مثنى و فرادا. خداى تعالى در این كلام شریف، از سر منزل تاریك طبیعت تا منتهاى سیر انسانیت را بیان كرده و بهترین موعظه هایى است كه خداى عالم از میانه تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یك كلمه راپیشنهاد بشر فرموده، این كلمه تنها راه اصلاح در جهان است». این همان تکرار بعثت پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله است: هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ(توبه 33). حضرت امام فرمود «22 بهمن سرآغاز حکومت الله بر سرتاسر جهان است». این حکومت با ظهور بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه عالم گیر خواهد شد. صاحب این انقلاب امام زمان ارواحنا فداه است، و الگوی امام زمان ارواحنا فداه هم حضرت زهراست: اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ.

دهه فجر دهه فجر انقلاب اسلامی ایران فقط نیست. به حضرت امام در نجف گفتند انقلاب شما میتواند زمینه ساز ظهور شود؟ حضرت امام فرمود این انقلاب خود ظهور است. چرا این انقلاب در طول این چهل سال شکست نخورده؟ چون این انقلاب متعلق به خود امام زمان ارواحنا فداه است. این شجره طیبه است، از ابتدا شعارش دعوت به حق بود، همان دعوت به حقی که ابراهیم بت شکن و موسای کلیم و محمد مصطفی صلی الله علیه و آله مأمور به آن شدند.

حضرت امام رحمت الله علیه در ادامه بیانیه می نویسد: « قیام براى خدا است كه ابراهیم خلیل الرحمن را به منزل خلت رسانده و از جلوه‏هاى گوناگون عالم طبیعت رهانده. قیام لله است كه موسى كلیم را با یك عصا به فرعونیان چیره كرد و تمام تخت و تاج آنها را به باد فنا داد و نیز او را به میقات محبوب رساند و به مقام صعق و صحو كشاند. قیام براى خدا است كه خاتم النبیین صلى الله علیه و آله را یك تنه بر تمام عادات و عقاید جاهلیت غلبه داد و بت‏ها را از خانه خدا برانداخت و به جاى آن توحید و تقوا را گذاشت و نیز آن ذات مقدس را به مقام قاب قوسین او ادنى رساند». میفرماید اگر ابراهیم به مقام خلیل اللهی رسید، بخاطر قیام به حق اوست. اگر پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله در شب معراج اوج گرفت و به مقام بالاتر از عرش رسید، بواسطه این ماموریت و قیام لله است. ارزش صدیقه کبری سلام الله علیها به این قیام و جهاد و مبارزه است. این گل سرسبد تمام فضائل فاطمه اطهر سلام الله علیهاست، که هم خودش و هم فرزندانش بناست مردم را به حق الهی هدایت کنند.

 

انتخاب مردم اگر حق باشد، ارزشمند است

حضرت امام: «بدبختى و تیره روزى ما به خاطر قیام براى منافع شخصى است خودخواهى و ترك قیام براى خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره كرده و شورهاى اسلامى را زیر نفوذ دیگران درآورده. قیام براى منافع شخصى است كه روح وحدت و برادرى را در ملت اسلامى خفه كرده. قیام براى نفس است كه بیش از ده میلیون جمعیت‏شیعه را به طورى از هم متفرق و جدا كرده كه طعمه مشتى شهوت پرست پشت میزنشین شدند. قیام براى شخص است كه یك نفر مازندرانى بیسواد را بر یك گروه چندین میلیونى چیره مى‏كند كه حرث و نسل آنها را دستخوش شهوات خود كند. قیام براى نفع شخصى است كه الان هم چند نفر كودك خیابانگرد را در تمام كشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حكومت داده». این آرمان قیام حضرت امام است. هرکس غیر از این گفت، به امام و انقلاب خیانت کرده. خیانت به امام یعنی خیانت به بیش از 250 هزار خون شهدای ما.

همان شعاری که پیغمبراکرم صلی الله علیه و آله داشت: بعثت لرفع قوم و وضع آخرین. قیام حضرت امام برای بیرون کردن سلطه گران بود، و نشاندن حق بر مسند حکومت. مطلق انتخاب مردم ارزش نیست؛ اگر انتخاب مردم حق شد ارزشمند است. ملت ما با وحدت کلمه به انتخاب این امام عادل برای تحقق امر خدا در عالم رسید. وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا(أسراء 81).

حضرت امام: « براى نجات دین از دست مشتى شهوتران قیام كنید هان‏اى روحانیین اسلامى!اى علماء ربانى!اى دانشمندان دیندار!اى گویندگان آئین دوست!اى دینداران خداخواه!اى خداخواهان حق پرست!اى حق پرستان شرافتمند!اى شرافتمندان وطنخواه!اى وطنخواهان با ناموس!موعظت‏خداى جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحى را كه پیشنهاد فرموده بپذیرید». حضرت امام همه اقطار ملت را مورد خطاب قرار میدهد. « و ترك نفع‏هاى شخصى كرده تا به همه سعادت‏هاى دو جهان نایل شوید و با زندگانى شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شوید. ان لله فى ایام دهركم نفحاث الافتعرضوالها». حضرت امام نفحات معنوی را در بستر قیام و مبارزه دست یافتنی تعریف میکنند. در طول تاریخ این نفحات معنوی و این مبارزه و قیام کمتر دیده شده. این ثبات قدم در راه حق نمونه ندارد. حضرت امام: «و من یخرج من بیته مهاجرا الى الله و رسوله ثم یدركه الموت فقد وقع اجره على الله». در راه رسیدن به این هدف والا اگر لازم شد هجرت کنید.

 

انقلاب اسلامی انقلاب فاطمی است

اگر دهه فجر خروجی یک قیام برای حق نبود، حضرت امام نمی فرمود 22 بهمن سرآغاز حکومت الله بر جهان است. این حکومت الهی متزلزل شدنی نیست. تحقق این امر یعنی نشر و گسترش حق و نابودی باطل، با انقلاب اسلامی شکل گرفت. جوانان ما باید این را باور کنند تا بتوانند با تمام قوا وارد هفت عرصه مبارزه تعیین شده در بیانیه گام دوم انقلاب شوند. تا باور نکنیم این انقلاب حق و مقدر الهی است، در این راه ثبات قدم نخواهیم داشت.

اینکه رییس جمهور برای تصویب بودجه حاضر نمیشود به مجلس برود، و در هیئت دولت حرفش را میزند، این نادیده گرفتن حق مردم است. از تصویب بودجه چه امری برای دولت واجب تر است؟ بی اعتنایی شما به مجلس، یعنی بی اعتنایی به یک ملت. شمایی که در دهه فجر در حرم امام میگویید امام آمد امر مردم را تحقق ببخشد، همین مردم را احترام کنید! پاسخگوی مردم و نمایندگان مردم باشید. از این نزاعهای بی حاصل دست بردارید. آبروی این نظام فاخر را نبرید. این نظام اسلامی موعود انبیاست. موعود ائمه هدی و قرآن است. در هر جایگاهی در این مملکت پست و مقام و مسئولیت قداست دارد؛ این قداست را حفظ کنید. پاسخگو باشید. دست از این خودکامگی بردارید.

وَ أُخْرِجُ مِنْ ذَلِكَ اَلنُّورِ أَئِمَّةً يَقُومُونَ بِأَمْرِي يَهْدُونَ إِلَى حَقِّي وَ أَجْعَلُهُمْ خُلَفَائِي فِي أَرْضِي بَعْدَ اِنْقِضَاءِ وَحْيِي . از این نور ائمه آفریده شدند که دعوت و هدایت به حق کنند. انقلاب اسلامی ما انقلاب فاطمی است، چون دعوت به حق است، مثل قیام فاطمه سلام الله علیها. نه فقط قیام فاطمه زهرا سلام الله علیها، بلکه علت خلقت فاطمه سلام الله علیها دعوت به حق است.

 

اولاد فاطمه (سلام الله علیها) بیدارند

حضرت امام 29 اسفند 1341 فرمود: «اکنون بحمدالله اولاد فاطمه زنده‌اند، در قم اولاد فاطمه هستند، در مشهد اولاد فاطمه هستند، در نجف اولاد فاطمه هستند، در سایر بلاد اولاد فاطمه هستند، اینها نمی‌نشینند تا دولتها هر خیانتی که خواستند بکنند و احکام قرآن را پایمال کنند». قیام امام یک قیام فاطمی بود علیه هر دولتی که احکام قرآن را پایمال کند؛ آمریکا، اسراییل، ناتو، آل خلیفه، پهلوی. حضرت امام: « تا اولاد فاطمه زنده‌اند، اجازه نمی‌دهند که دشمنان به مقدسات اسلام تجاوز کنند و مقدرات مسلمین را به دست یهود و اسرائیل بسپرند. صحیفه امام؛ ج1؛ ص164 | قم». دولت ظلمه طاغوتی پهلوی مقدرات مسلمین را دست یهود و اسراییل سپرده بود. تسلط اسراییلی ها از سال 1330 در کشور آغاز شد. حضرت امام: «ای فاطمیین به داد اسلام برسید». لبیک این سخنان سال 41 حضرت امام را فاطمیون و حسینی ها در 15 خرداد 42 دادند. ما اگر از خونهای شهدای انقلاب پاسداری نکنیم، خداوند همه ما را مواخذه خواهد کرد. ما باید حافظ خونهای شهدایمان باشیم.

انقلاب اسلامی دعوت به همان حقی است که فاطمه زهرا سلام الله علیها و اولادشان آغاز کردند. این انقلاب پرچمدار و جلودارش خود بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه است. اگر امروز ما مأمور به اطاعت از ولی فقیه هستیم، بخاطر همین است. شکر نعمت ولایت فاطمه زهرا سلام الله علیها و اولاد طاهرینشان در امروز، اطاعت تام و اتم از ولایت فقیه است. باید دولت اسلامی تشکیل شود تا بتوانیم تمدن عظیم اسلامی را تشکیل دهیم. شکر نعمت فاطمه اطهر سلام الله علیها این اطاعت پذیری ماست.

قیامت اگر از ما سوال شد: ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ(تکاثر 8). از محبت فاطمه اطهر سلام الله علیها از ما سوال شد، باید پاسخ داشته باشیم. اگر در جهت تحقق آرمانهای این انقلاب مجاهده کردیم، و اجازه ندادیم باورمان و باور مردم به این راه متزلزل شود، شکر این نعمت را بجا آورده ایم. امام باقر علیه السلام فرمود: لَقَدْ كَانَتَ‏ عليها السلام مَفْرُوضَة الطَّاعَة عَلَى جَمِيعِ مَنْ خَلَقَ اللَّهُ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْس وَ الطَّيْرِ وَ الْوَحْشِ وَ اَلاَنبيا وَ الْمَلَائِكَةُ. فاطمه اطهر سلام الله علیها واجب الاطاعه است برای تمام مخلوقات. باید فریاد فاطمه سلام الله علیها را لبیک گفت، و حضرت امام چقدر زیبا این فریاد را لبیک گفت و این کلام حق را به ما رساند.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
جمعه ۳۱ فروردین ماه از ساعت ۲۰
(قرائت قرآن، احکام، سخنرانی، عزاداری)
مکان:
مقتل الشهداء‌ فاطمیه
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است