یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ساعت ۲۳:۴۲

سردار سلیمانی نرم افزار مقاومت را در ملتها سرایت داد

سالگرد شهادت سردار سلیمانی و دهه بصیرت-12دی99: رهبرانقلاب گفتند سردار سلیمانی نرم افزار مبارزه و مقاومت را در ملت ها سرایت داد. مردم ما تا حدودی با مقوله مبارزه و مقاومت آشنا هستند. استقامت یک اصل اصیل در دین ماست. اما شما گاهی در ملتهایی مقاومت را سرایت میدهید که با این فرهنگ غنی شیعه آشنا نیستند. این کار بزرگی است.

مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و بزرگداشت دهه بصیرت با همکاری هیئت محبین اهلبیت (علیهم السلام) قم و پایگاه مقاومت بسیج امیرالمومنین (علیه السلام) جمعه 12 دی 99 با سخنرانی حجت الاسلام احمد پناهیان در مسجد امیرالمومنین (علیه السلام) برگزار شد.

حاج قاسم به امامش اعتماد داشت

سردار سلیمانی به جمعی از رزمندگان دفاع از حریم اهلبیت میگفتند که هرجا به بن بست و مشکل خوردید، متوسل به حضرت زهرا سلام الله علیها شوید. حضرت زهرا سلام الله علیها در آسمانها نامشان منصوره است. هرجا مومنین و رزمندگان و شیعیان در کارها و در مبارزات به مشکل و بن بست میخورند، با توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها بن بست ها باز میشوند و کار به پیش میرود.

خیلی از سردارها و رزمندگان ما بعد از جنگ به خودشان مرخصی دادند! مبارزه را ادامه ندادند. اما سردار سلیمانی چهل سال جنگید و مبارزه گرد؛ چون ایمان داشت. بخاطر ایمانش چهل سال خستگی ناپذیر مبارزه کرد. بعد از فتنه 88 به یکی از دوستانش گفت اگر آقای هاشمی و تمام مراجع و علما و تمام مسئولین و مردم یکطرف باشند و رهبرانقلاب طرف دیگر، شک نکن من طرفی خواهم بود که آقا هست. فقط یک نفر را در طول تاریخ اینگونه میشناسیم؛ مالک اشتر.

حاج قاسم به امامش اعتماد داشت. هر چهار دولت قبل به حاج قاسم گفتند از سوریه برگرد، ما نمتیوانیم و نمیخواهیم بشار اسد را نگه داریم. اما حاج قاسم نگاهش به حرف رهبرانقلاب بود و بس. این یعنی اعتماد به امام. دولتهای ما نه تنها سردار را حمایت نکردند، بلکه چه خون دلهایی که به او ندادند.

ما فرمانده جنگ هم داشتیم که هفت سال به امام میگفت ما نمیتوانیم بجنگیم و باید جنگ را تمام کنیم. هفت سال جلسات مخفی در مجلس با حضور نمایندگان دولت تشکیل میشد که چگونه جنگ را تمام کنند. جنگ را باید یک نفر مدیریت کند، آن هم فرمانده کل قواست. صلح و جنگ را طبق قانون اساسی و طبق شرع ولی فقیه مشخص میکند. کسی دیگر حق ندارد در این رابطه اظهارنظر کند. وقتی یک فرمانده نتواند به ولی فقیه اعتماد کند و حرف و نظر خودش را دنبال کند، در جنگ ما به نتیجه نمیرسیم و مجبور به پذیرش قطعنامه میشویم. اما وقتی فرمانده جنگی مثل حاج قاسم باشد و به حرف امامش اعتماد کند، 160 کشور در حمایت از داعش مقابل جبهه اسلام ناتوان می مانند و شکست میخورند.

 

سردار سلیمانی نرم افزار مقاومت را در ملتها سرایت داد

سردار قاآنی امروز علیرغم دستوری ستاد کرونا در دانشگاه تهران با قدرت جلسه برای سالگرد حاج قاسم برگزار کرد و مسئولین هم آمدند. رییس قوه قضاییه خطاب به آمریکا گفت شما تعجب نکنید که ما در خانه خودتان کسانی را داشته باشیم. سردار سلیمانی به آمریکا گفت آنجا که شما فکر نمیکنید ما آدم داریم. رهبرانقلاب به ما دستور به قوی شدن دادند. قدرت یکی از ویژگیهای سردار سلیمانی بود.

حاج قاسم فقط فرمانده جنگ نبود؛ در میدان فرهنگی هم کارهای بزرگی انجام داد. باید زمان بگذرد تا ما متوجه شویم. هزینه اختلافات در میدان جنگ خیلی بالاست. گاهی اختلاف یک شهر و حتی یک کشور را به مخاطره می اندازد. سردار سلیمانی به حول و قوه الهی این میدان را هم در جلسات و در نبردها مدیریت میکرد. در یک جنگ چند ملیتی، گاهی با چند جمله آتش اختلافات را حل میکرد و میدان سخت نبرد را مدیریت میکرد.

پوتین مگر به این سادگی وارد میدان مبارزه سوریه میشد؟ حاج قاسم به دیدار او رفت، و او را مجاب کرد که وارد نبرد میدان سوریه شود. دیپلماتهای ما یاد بگیرند! به پوتین گفت اگر داعش مسلط شود و آمریکا بیخ گوش روسیه پایگاه بزند، تو دیگر ابرقدرت نیستی. این یعنی حکمت. با هرکس باید با زبان خودش سخن گفت. حکمت برآمده از تقوا و اخلاص است. إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقاناً.

رهبرانقلاب گفتند سردار سلیمانی نرم افزار مبارزه و مقاومت را در ملت ها سرایت داد. این کار بزرگی است. ما تا حدودی با این مقوله مبارزه و مقاومت آشنا هستیم. به حضرت زهرا سلام الله علیها نگاه میکنیم و مقاومت را الگو میگیریم. ما حسین بن علی علیهماالسلام و زینب کبری سلام الله علیها را داریم. با وجود این سرمایه ها اگر مقاومت نکنیم جای تعجب دارد. همه دین ما مقاومت است. فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ(هود 112). استقامت یک اصل اصیل در دین ماست. از طرفی ایرانی جماعت حتی قبل از اسلام ملتی هوشمند و مبارز و مقاوم بوده. بردگی و ذلت در ژن ایرانی نیست. اما شما گاهی در ملتی مقاومت را سرایت میدهید که با این فرهنگ غنی شیعه آشنا نیستند.

 

حاج قاسم سلیمانی اسم رمز مقاومت است

خیلی ها شیعه و محبت اهلبیت را با قاسم سلیمانی شناختند. این یعنی نرم افزار مقاومت. یعنی اصول و محتوای مقاومت. سردار سلیمانی کاری کرده که مقاومت در جهان در ملتها ریشه دوانده، و محال ممکن است کسی از عوامل استکبار جهانی بتوانند چه مستقیم و چه غیرمستقیم این روح مقاومت و حقیقت مقاومت و مبارزه را از دل امتهای حداقل خاورمیانه بیرون کند.

رهبرانقلاب گفتند حاج قاسم سلیمانی اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در جهان اسلام شد. در جهان اسلام کافیست بگویید قاسم سلیمانی؛ همه حرفها را زده اید! در تمام این سالها اشک و انابه این شخص برای شهادت در خانه خدا کم نشد. یعنی در تمام این سالها که نبرد جهانی حق و باطل را مدیریت میکنی، یک ذره به جایگاه خودت فکر نکنی. هیچکس مثل تو نیست؛ تو بروی کسی نیست جای تو را پر کند! خیلی ها مسئولیت کوچکی هم دارند، اما خدا نکند موقعیتشان به مخاطره بیفتد. شهادت طلبی محصول یک فرایند تربیتی درونی است. شهادت طلبی یعنی وقتی با تمام وجودت و با همه انرژی کار کردی و مبارزه کردی و کم نگذاشتی، در همان آن بتوانی بگویی خدایا همه دنیا و ما فیها را میدهم و مشتاق ملاقات با تو هستم.

حاج قاسم سلیمانی اسم رمز مقاومت است. همه مردم جهان این را میفهمند. تو فقط بگو حاج قاسم سلیمانی. این اسم رمز مقاومت در تمام جهان است. لذاست که خدای متعال دست و بال شهید سلمیانی را با شهادتش باز کرد. شهید محدودیتهای دنیایی اش با شهادت برداشته میشود. پیغبمراکرم صلی الله علیه و آله فرمود یُمنی لَه عَمَلُه. شهید فی سبیل الله عملش رشد میکند. کسیکه با مرگ از دنیا میرود از عملش جدا میشود؛ اما شهید عملش رشد میکند، و از عملش جدا نمیشود؛ میدان عملش عوض میشود. الان حاج قاسم سلیمانی بیشتر از گذشته مشغول مبارزه است.

حاج قاسم پس از درگذشت مادرش گریه میکرد و میگفت مادرم آرزویش بود که یک شب، فقط یک شب در کنارش با آرامش باشم. برای مادر حاج قایم این آرزو شده بود که یک شب در کنارش در منزل باشد. این حاج قاسم توفیق شهادت پیدا میکند، تا عملش رشد کند و در میدانی بسیار گسترده تر به مبارزه اش ادامه دهد.

 

کرونا وسیله ای برای تسلط حاکمیت آمریکا در دنیا

کسینجر آمریکایی رسما میگوید ما بوسلیه کویید 19 نسل نوین حاکمیت آمریکایی را در عالم مسلط میکنیم. کویید 19 یک بیماری و بلیه معمولی نیست؛ عامل استقرار حاکمیت نوین کفر در عالم است. میخواهند مردم دنیا را با کوید 19 مدیریت کنند. در مغز ما بخوانند که سبک زندگیتان را باید تغییر دهید. سبک زندگی ما سبک زندگی حاج قاسم سلیمانی و شهداست. این شمایید که باید سبک زندگیتان که بردگی و انفعال در برابر شیطان و کفر است را تغییر دهید. ما از رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی خودمان منصرف نمیشویم. فقط بخاطر خون شهید سلیمانی هم شده انقدر میجنگیم تا کفر و استکبار را در عالم نابود کنیم. اگر 250 هزار شهید هم نداده بودیم، خون یک شهید فخری زاده کافی بود تا آمریکا و کفر را نابود کنیم. جوانهای ما باید مکتب مقاومت حاج قاسم را به سراسر جهان نشر دهند .

رهبرانقلاب در مورد حاج قاسم گفتند چهره قهرمانی اسلام بود. برای نسل امروز میخواهیم شخصیت پردازی کنیم؟ حاج قاسم را بعنوان یک قهرمان معرفی کنیم. همه ما باید راجع به حاج قاسم خوب و عمیق بدانیم، و نسل بعد را مثل او تربیت کنیم. فکر نکنید حاج قاسم از بچگی قهرمان بدنیا آمده. یک بچه چوپان بود. در جوانی در اداره برق کار میکرد. بعد وارد جبهه شد بعنوان یک نیروی ساده. پدر و مادر چطور این فرزند را اصیل و پاک بار آورده. برای فعالیتهای بیشتر وارد سپاه میشود. ابتدا بخاطر تیپ و قیافه اش او را قبول نمیکنند! با اصرار و پیگیری وارد سپاه میشود، و در همان دوران آموزشی ارشد گروهان میشود. کم کم پله های رشد را طی میکند، تا اینکه پس از چهل سال مبارزه و مقاومت، به یک قهرمان به تمام معنا تبدیل میشود. تا همین یک سال پیش فرمانده این جنگ جهانی جدید حاج قاسم بود، و الان هم نیروهای تربیت یافته او در این جنگ در حال مبارزه و میدان داری هستند. همین شخص میگوید اگر همه مردم یک طرف بایستند و رهبر من یک طرف، من سمت رهبرم خواهم بود.

ژنرال سوری در جلسه ای به حاج قاسم میگوید تمام درجه هایم را میدهم، یک دکمه پیراهنت را به من بده! بخاطر اشراف اطلاعاتی که سردار سلیمانی از اوضاع سوریه داشت. میشود قهرمان اسلام، نه فقط ایران. سردار قاآنی امروز به هیچیک از دستورالعملهای ستاد کرونا توجه نکرد و جلسه سالگرد سردرا را برقرار کرد. جایگاه حاج قاسم را نمیشناسیم که دستور به تعطیلی مجالس سالگردش میدهیم. حاج قاسم الگو برای همه ماست در تمام عرصه ها.

نام

پست الکترونیک

* کد امنیتی

تصویر کد امنیتی

* نظر

مجالس شب های قدر
با سخنرانی و مناجات خوانی
حجت الاسلام و المسلمین
حاج احمد پـنــاهـیــان
زمان:
از جمعه تا سه شنبه، از ساعت ۲۱:۳۰
(قرائت قرآن، بیان احکام، سخنرانی، عزاداری، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن)
مکان:
مصلی قدس قم
کلیه حقوق برای پایگاه اطلاع رسانی هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام محفوظ است